معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جاری 3 هزار و 220 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۳۱۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 26 October 2016

به گزارش تابناک یزد،مرآت امین‌الرعایا در نشست شورای سوادآموزی استان یزد با اشاره به ثبت‌نام‌های صورت گرفته برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی اظهار داشت: اکنون با احتساب افرادی که امسال برای سوادآموزی ثبت‌نام کرده‌اند در مجموع 3 هزار و 220 نفر در دوره‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: 891 نفر از این تعداد مرد و 2 هزار و 329 نفر زن، 366 نفر روستایی و 2 هزار و 854 نفر شهری هستند.

امین‌الرعایا خاطرنشان کرد: 753 نفر از این تعداد در سنین 10 تا 19 سال، 756 نفر در سنین 20 تا 29 سال، 753 نفر در سنین 30 تا 39 سال و 908 نفر نیز در سنین 40 تا 49 سال هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: امسال در مجموع 23.4 درصد افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال استان یزد را زیر پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان یزد در زمینه سوادآموزی رتبه پنجم کشور را دارد، اظهار داشت: از مجموع آمار هدف‌گذاری شده برای استان یزد به منظور باسواد کردن آنها، 2 هزار و 700 نفر در دوره سوادآموزی، 700 نفر در دوره انتقال، 400 نفر در دوره تحکیم جذب شدند که با جذب این افراد توانستیم 84.5 درصد میزان هدف‌گذاری شده برای استان یزد را محقق کنیم.

امین‌الرعایا در مورد سوادآموزی اتباع خارجی نیز بیان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان یزد هزار و 600 نفر بود که همه این آمار محقق شده و حتی اضافه‌تر از سهمیه مشخص شده نیز زیر پوشش قرار دادیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد، مجموع اتباع خارجی زیر پوشش سوادآموزی استان یزد را هزار و 787 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد رتبه برتر شایسته تقدیر را در زمینه سوادآموزی در سطح کشور کسب کرده است، عنوان کرد: یزد طرح شناسایی و باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را در سطح ملی ارائه داد که این طرح اجرا شد و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

امین‌الرعایا خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همچنین ارزیابی برنامه‌های سوادآموزی یزد بر اساس 30 شاخص دیگر سبب شد تا سوادآموزی یزد رتبه عالی شایسته تقدیر را از آن خود کند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد برای ارتقای سوادآموزی در سطح استان دارد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس، شرکت آموزش دهندگان در دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری دوره آموزشی زبان انگلیسی و یارانه برای مربیان دوره انتقال و ... از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی در مورد مصوبات این جلسه نیز بیان کرد: 739 سوادآموز در سال تحصیلی گذشته موفق به طی دوره تحصیلی خود شدند که در صورت تصویب اعضا، این افراد با نظر مدیر امور شعب بانک ملی در استان یزد برای دریافت تسهیلات تشویقی به بانک‌ها معرفی شوند.

امین‌الرعایا، شناسایی و معرفی کودکان کار بی‌سواد بالای 10 سال و تلاش برای باسواد کردن آنها را نیز از جمله مواردی مطرح کرد که در صورت تصویب اعضا، با همکاری دستگاه‌های مختلف به مرحله اجرا درخواهد آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار