مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب احداث تقاطع غیر همسطح شوش با دستور استاندارخوزستان خبر داد
کد خبر: ۳۱۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 25 October 2016
 در نشستی که با حضور استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ، فرماندار ، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده مردم شوش در مجلس شورای برگزار شد در تفاهم نامه ای مقرر گردید ساخت تقاطع غیر همسطح چهار راه شوش با مشارکت 40 درصدی استانداری ،‌ اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با 40 درصد و شهرداری شوش با سهم 20 درصد ساخته شود.
 
منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این خصوص اظهار داشت: پل فعلی ورودی شهر شوش سالها پیش با هدف کاهش سوانح رانندگی و سهولت تردد در مسیر جاده سراسری اهواز - اندیمشک ساخته شد.
 
وی افزود: ساخت این پل نه تنها چشم انداز و منظر شهر باستانی شوش را زشت کرده بلکه موجب تشدید سوانح رانندگی در تقاطع چهار راه شوش شده است.
 
رحمانی گفت:با برگزاری مناقصه ساخت تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر) چهار راه شوش ، عملیات اجرایی این طرح به دستور استاندار خوزستان بزودی با تعیین ردیف اعتباری آغاز می‌شود.
 
رحمانی افزود:اجرای این طرح و انتخاب پیمانکار پس از تعیین ردیف اعتباری از منابع ملی ، استانی و شهرستانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آغاز می شود.
 
وی ادامه داد: تخریب پل فعلی چهار راه شوش در مسیر جاده سراسری شوش - اهواز ، احداث زیرگذر ، زیرسازی و روسازی محل تقاطع غیر همسطح 250 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
 
شهردار شوش نیز با بیان اینکه اجرای این طرح 2 سال به طول می انجامد بیان داشت:ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش از مطالبات مهم مردم این شهرستان در سالهای اخیر می باشد.
 
وی گفت:ردیف اعتباری این طرح عمرانی که از مطالبات مردم شهرستان شوش می باشد از سوی سازمان برنامه و بودجه بزودی اعلام می شود.
 
زمانی گفت:اجرای طرح ساماندهی این تقاطع موجب افزایش ایمنی و رفع ترافیک در مسیر جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز شده ضمن اینکه برچیدن این تقاطع غیر همسطح چشم انداز شهر باستانی شوش را زیبا خواهد کرد.
 
شهردار شوش در پایان از تلاش استاندارسابق و فعلی ،مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان،فرماندار واعضای شورای اسلامی شهر شوش به ویژه پیگیری جدی نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری مطالبه مردم شهرستان شوش مبنی بر ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی این شهر تقدیر کرد.
 
شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار