شیراز 17 و 18 اردیبهشت ماه،میزبان رالی خاورمیانه است.شواهد حاکیست که امسال همه چیز در شرایط بهتری نسبت به پارسال است و امیدواریم شاهد یک رالی به معنای واقعی بین المللی باشیم.
کد خبر: ۳۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 06 May 2015

تابناک فارس:مرحله سوم رالی خاورمیانه که روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود، قرار است از امسال به صورت مداوم در تقویم کنفدراسیون اتوموبیل‌رانی آسیا و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی ثبت شده و برگزار شود.

در رالی خاورمیانه علاوه بر ایران، کشورهای کویت، قطر، عمان، لبنان و امارات نیز حضور دارند که با 12 خودرو راهی این رقابت‌ها شده‌اند.

خودروهای حضور یافته در رالی امسال حرفه ایی هستند و از شرکت های میتسوبیشی،سوبارو و سیتروئن شرکت می کنند و دیگر خبری از خودروهای نا امن داخلی نیست.از جمله اقدامات مناسبی که امسال انجام شده اجازه نیافتن خودروهای داخلی برای شرکت در این رالی بود.پارسال نقشه خوان تیم سایپا در جریان این رالی جان خود را از دست داد.

همچنین بر اساس اعلام سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی رانندگان ایرانی از پرداخت مبالغ ورودی برای حضور در رالی خاورمیانه معاف هستند. پیش از این مبالغ ورودی حضور در رالی خاورمیانه از 500 تا 2800 دلار تعیین شده بود.

رالی خاورمیانه به مسافت 600 کیلومتر در روز نخست از محل دروازه قرآن آغاز شده و در ادامه رانندگان باید مسیر مرو دشت، تخت جمشید، اسماعیل‌ آباد، دریاچه آباده طشک، ارسنجان، ‌ولی آباد، ‌روستای میج در پارکینگ تخت جمشید را طی کنند.

همچنین رانندگان در روز دوم باید مسیر پارکینگ تخت جمشید،‌ مرو دشت، شول،‌ لابیشه،‌ خرامه، استرآرش، ‌اسماعیل آباد،‌ تخت جمشید و دروازه قرآن را طی می‌کنند.

از نکات قابل توجه رالی امسال حضور لاله صدیق به عنوان تنها نماینده بانوان ایران است.لاله صدیق همان بانویی است که قرار بود فیلم جنجال برانگیز لاله راجع به او ساخته شود. همچنین "ادیت ریس" نقشه خوان تیم قطر که اصلیتی آلمانی دارد، دیگر بانوی حاضر در این رالی به شمار می‌رود.

رانندگان خارجی حاضر در مرحله سوم خاورمیانه با خودروهای میتسوبیشی، سوبارو و سیتروئن در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند. از جمله نکات قابل توجه رالی امسال حضور قهرمانی رالی داکار است. ناصر العطیه از قطر که سابقه قهرمانی در رالی داکار را در کارنامه خود دارد امسال در رقابت‌های رالی خاورمیانه در شیراز حضور یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار