به مناسبت روز جهانی غذا، مراسم صبحانه سالم با حضور رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، مسولان واحدهای ستادی : تغذیه- بهداشت مدارس-دهان و دندان -بهداشت حرفه ای و روابط عمومی در یکی از مهد های کودک غرب اهواز برگزار شد
کد خبر: ۳۱۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 24 October 2016
مهندس مهرداد شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تقدیر از مدیر ،  مربیان مهد کودک و دست اندر کاران برگزاری مراسم، فرهنگ سازی برای اصلاح شیوه زندگی کودکان را سرمایه گذاری روی کیفیت نسلهای آتی خواند و از اولیای خانه و مدرسه خواست برای اینکار برنامه ریزی داشته باشند و زمان کافی صرف کنند.

شریفی در ادامه، با اشاره به نقش خانواده و بویژه مادر  در شکل گیری ذائقه غذایی کودک، به اهمیت مصرف صبحانه در کودکان اشاره کرد و کاهش تمرکز و قدرت یادگیری کودکان را پیامد افت قندخون ناشی از عدم مصرف صبحانه دانست. وی افزود: وعده صبحانه باید به گونه‌ای باشد كه حداقل یك‌پنجم نیازهای تغذیه‌ای انسان را در طول شبانه‌روز تامین كند.

وی با بیان برخی عادتهای نادرست تغذیه ای ، تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه  مواد شیرین در وعده صبحانه،علاوه بر ایجاد خطر افزایش وزن و چاقی؛ باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها نیز می شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، در پایان ابراز امیدواری کرد : جلسات آموزشی با حضور خانواده ها در مهدهای کودک برگزار گردد. وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ آموزشی جهت ارتقای آگاهی  مربیان مهدکودک غرب اهواز در آینده نزدیک خبر داد.

 شایان ذکر است که شعار امسال روز جهانی غذا، « تغییرات آب و هوا، ضرورت تغییر در سیستم کشاورزی و غذا» ست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار