با حضور استاندار، مدیرعامل سازمان آب و برق و مدیر کل جهادکشاورزی استان خوزستان، در شرکت بهره برداری مارون به مشکلات و مسائل کشاورزان رسیدگی شد
کد خبر: ۳۱۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 24 October 2016
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این نشست بیان داشت: آورد رودخانه مارون تا 12 سال پیش 56 مترمکعب بر ثانیه بوده که اکنون به 32 متر مکعب بر ثانیه رسیده است؛ به این معنی که مارون با حدود 40 درصد خشکسالی روبروست.

 "محمد رضا شمسایی" با اشاره به کاهش میزان بارندگی از سال 87 تا سال 93 افزود: علیرغم میزان بارندگی مناسب در سال 94 در حوضه آبریز مارون، وضعیت ذخیره آب مخزن سد مارون همچنان زیرخط  نرمال است.

وی تاکید کرد: نه تنها در سد مارون بلکه در هیچ کدام از سدهای خوزستان اولویت سازمان آب وبرق تامین برق نیست، بلکه اولویت با تامین مصارف پائین دست همچون آب آشامیدنی و کشاورزی است و رها سازی آب از سدها بر اساس نیاز پائین دست برنامه ریزی می شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: از آنجایی که سد مارون تامین کننده آب کشاورزی شهرستان های بهبهان، آغاجاری، امیدیه، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان است، می بایست از بخشی نگری در مورد موضوع خودداری کند.

در ادامه با حضور استاندار، مدیرعامل سازمان آب و برق، مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان، نماینده مردم بهبهان و آغاجری در مجلس شورای اسلامی و همچنین انجمن صنفی و تعدادی از کشاورزان شهرستان بهبهان، مشکلات و مسائل کشاورزان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار