مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در جلسه شورای حفاظت آب استان تصویب شده که 13 مجوز حفر چاه جدید از سازمان آب منطقه‌ای به سازمان داده شود، گفت: اختصاص 4.5 میلیون مترمکعب پساب به شهرداری هم در این جلسه تصویب شد.
کد خبر: ۳۱۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 24 October 2016
به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان شب گذشته در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه تمام عرصه‌های فضای سبز قم نیاز به استانداردسازی داشته است، گفت: این بحث روشنایی و نورپردازی که از الزامات استانداردسازی بود را شامل می‌شود که اتفاقات ناگواری را در دو سال قبل در شهر در پی داشته است.

وی به استانداردسازی وسایل بازی و وسایل حرکت درمانی اشاره کرد و افزود: با بودجه ای که به عنوان ساماندهی و بازپیرایی اختصاص داده شد در حوزه استانداردسازی خود پارک‌ها اقداماتی انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به آغاز پروژه ایمن سازی و استانداردسازی تجهیزات پارک‌های شهر از سال گذشته خاطرنشان کرد: مشکل پارک‌های شهر این بود که واحدی بر روند ایمنی پارک‌ها نظارت نداشت و آبان ماه 94 واحد بهینه سازی و تعمیرات در سازمان پارک‌ها ایجاد شد.

وی بیان کرد: این واحد نظارت بر روند ایمنی و مشکلات تجهیزات پارک‌ها و رفع آن‌ها را بر عهده دارد.

جوادیان با اشاره به وجود 310 بوستان در شهر قم گفت: 280 پروژه نیازسنجی شد که نیاز به ایمن سازی داشت و بیشترین بوستان در پروژه ایمن سازی را در منطقه چهار داشتیم که 78 مورد بود.

وی گفت: هر پارکی که ایمن سازی می‌شود بلافاصله تحویل پیمانکار فضای سبز می‌شود و پیمانکار مسوول نگهداری، حفظ و حراست از تاسیسات الکتریکی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: همچنین در بسیاری از پارک‌های شهر مشکل تأمین روشنایی و پراکنش نور داشتیم که رفع این مشکل نیز در قالب این پروژه تعریف شد.

وی افزود: بسیاری از بوستان‌های شهر در گذشته بدون انشعاب برق بود که این مشکل نیز برطرف شد.

جوادیان با اشاره به انعقاد قراردادی بیش از 6 میلیارد تومان برای رفع مشکلات ایمنی پارک‌ها خاطرنشان کرد: تابلوها، پایه‌های چراغ و تجهیزات برقی به طور کامل تعویض و اصلاح شد.

وی با تاکید بر اینکه در قالب این پروژه از تجهیزاتی با کمترین مصرف و بیشترین کارآیی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: تمام پایه چراغ‌ها ضمانت دارند و تا سه سال پشتیبانی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از 280 پارکی که نیاز به ایمن سازی داشتند 161 بوستان و پارک کاملاً ایمن سازی و تحویل سازمان شده و 50 مورد توسط سازمان پارک‌ها نیازمند اقداماتی جدی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 69 مورد از پارک‌ها در قالب طرح ایمن سازی باقی مانده است، افزود: 30 مورد از این پارک‌ها حداکثر تا دو ماه آینده ایمن سازی خواهد شد و 39 مورد دیگر باقی خواهند ماند.

جوادیان گفت: بین 4 تا 5 میلیارد تومان برای ایمن سازی این 39 پارک نیاز است و می‌توانیم ضمانت کنیم که ایمن سازی این بوستان‌ها تا 50 سال دوام داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های گذشته ارتباط نامانوسی بین شهرداری و اداره کل استاندارد بوده است، اظهار کرد: بارها اعلام شده بود که عرصه‌های شهرداری استاندارد نیست و مواضعی در خصوص شهرداری گرفته شده بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه استاندارد وسایل بازی کودکان تشویقی است و سال 96 اجباری خواهد شد، گفت: از سال آینده به بعد هرکدام از وسایل غیراستاندارد در شهر باید جمع آوری شود و هرکس آسیب ببیند شهرداری مقصر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از شهرهای کشور به دنبال استانداردسازی وسایل بازی کودکان نیستند، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌هایی که غیراستاندارد بود را ظرف 6 ماه گذشته جمع آوری شده و بیش از 72 وسیله غیراستاندارد که بعضاً خسارت‌هایی به کودکان زده بود، جمع آوری شد.

جوادیان با اشاره به خرید 33 ست وسیله بازی کودکان توسط سازمان پارک‌ها به صورت متمرکز گفت: به صورت تخصصی واحد نت سازمان وارد این قضیه شد و به طور متمرکز دستگاه‌های استاندارد را خریداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه در تأمین تجهیزات نگاهی ویژه به مناطق محروم شهر بوده است، خاطرنشان کرد: تمام این ست‌های بازی تهیه شده با کفپوش مناسب بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه امسال نیز 55 ست بازی خریداری خواهد شد گفت: تا پایان امسال هیچ زمین بازی بدون وسیله بازی کودکان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تقدیر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به عنوان بهترین دستگاه غیرخصوصی استاندارد گفت: در این مراسم به 6 شرکت تولیدی لوح تقدیر ارائه شد و در کنار آن از شهرداری هم تقدیر شد.

جوادیان با بیان اینکه 169 آب‌نما داریم که 109 مورد آن‌ها خاموش است و مشکل دارد، افزود: برخی مشکلات عمرانی و الکتریکی دارد و برخی هم برای عدم خطرسازی قطع شده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌نمایی که پمپ کفکش دارد کاملاً منسوخ شده است، گفت: کافی است در فرآیند تمیز کردن یا تعمیر آن‌ها سوراخ ریزی وارد کابل شده و خسارت زیادی به شهروندان وارد شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تمام آب‌نماهای شناوردار را از مدار خارج کردیم و چهار پیمانکار گذاشتیم که آب‌نماها را بررسی و اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه 10 آب‌نما توسط یک پیمانکار در حال اصلاح است، افزود: مجموعاً 52 آب‌نمای دیگر توسط چهار پیمانکار دیگر تعمیر و بهسازی خواهد شد.

جوادیان با اشاره به اینکه اصلاح 22 آب‌نمای دیگر توسط نیروهای سازمان پارک‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شهردار تاکید کرده است که مشکل آب‌نماهای شهر باید تا پایان سال برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌های مرتبط با فضای سبز تمام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 10.5 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و درخواست دادیم چراکه 20 پروژه توسعه فضای سبز تعریف کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در جلسه شورای حفاظت آب استان تصویب شده که 13 مجوز حفر چاه جدید از سازمان آب منطقه‌ای به سازمان داده شود، خاطرنشان کرد: اختصاص 4.5 میلیون مترمکعب پساب به شهرداری هم در این جلسه تصویب شد.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های شورا و حفر چاه‌ها و اختصاص پساب می‌توانیم فضای سبز شهر را متحول کرده و هدف سالانه افزایش 3 متر مربع فضای سبز را محقق کنیم.

جوادیان با اشاره به آغاز مراحل اجرایی ایستگاه تصفیه ثانویه پساب در بوستان رضوان خاطرنشان کرد: 870 هکتار با این کار زیر پوشش خواهد رفت.

وی با اشاره به سؤال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در خصوص جلوگیری از استعمال دخانیات توسط نیروهای شهرداری در پارک‌ها گفت: با اعلام به پیمانکاران فضای سبز کارگرانی که در ملأ عام استعمال دخانیات کنند 20 هزار تومان جریمه شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به فضاهای تفریحی مختص بانوان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در منطقه یک باغ شهدای اصناف، منطقه دو بوستان جوان، منطقه سه بوستان ارغوان، در منطقه چهار بوستان نرگس، در منطقه 6 بوستان نبوت، در منطقه 5 بخشی از حاشیه خیابان انتظار، در منطقه هفت بوستان نجمه و در منطقه هشت حدود سه هکتار کنار زمین مصلی را برای بانوان در نظر گرفتیم که برخی در اختیار بانوان است و برخی را برنامه داریم تا با مشارکت دیگر دستگاه‌ها آن‌ها را آماده‌سازی کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار