معاون پژوهشی دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با تاکید براین پروژه یابی و سودمند کردن طرح های پژوهشی اولویت دانشگاه در سال جاری است از تعامل دانشگاه با سازمان های مختلف و انجام طرح های مشترک پژوهشی گفت.
کد خبر: ۳۱۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 22 October 2016

دکترعلی طاهری با برشمردن اولویت های کاری خود تصریح کرد: ساماندهی و تسهیل امور پژوهشی با تصحیح آیین نامه های قبلی نیاز دانشگاه برای روان ساختن پژوهش هاست.

وی افزود: درهمین راستا قسمت پژوهشی سامانه گلستان تاشش ماهه آینده به طور کامل راه اندازی می شود و این درحالی است هم اکنون به دلیل قدیمی بودن سیستم پژوهشی دانشگاه،دسترسی وساماندهی امور پژوهشی دشوار است.

معاون پژوهشی دانشگاه با مهم خواندن پروژه یابی در حوزه کارهای پژوهشی تاکید کرد: سازمان ها هرساله اولویت های پژوهشی خود را اعلام می کنند و این در حالی است که ما طرح هایی را که متناسب با وضعیت دانشگاه و هم چنین قابلیت کار در دانشگاه دریانوردی رادارد، شناسایی و آن ها را به اعضای هیئت علمی وهسته های پژوهشی دانشجویی معرفی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه یابی سازمانی،هسته های پژوهشی ما اگر طرح هایی انجام دهند که برای سند جامع علمی کشور مفید باشد،آن ها را شناسایی و حمایت می کنیم.

طاهری از فعال کردن بسته های پژوهشی خبرداد و گفت: پایان نامه ها،مقالات و پژوهش هایی که در دانشگاه انجام می شود باید برای کشور مفید باشد به گونه ای که هر طرح پژوهشی کاربرد،خط و جهت گیری مشخصی داشته باشد، درهمین راستا بسته های پژوهشی را امسال فعال می کنیم.

وی ادامه داد: بسته های پژوهشی هرساله پایش می شوند و در صورتی که پتاسیل لازم را دارا باشند به مراکز رشد معرفی واز تسهیلات آن ها استفاده می کنند و این درحالی است که هدف ما کاربردی کردن پژوهش هاست تا دانشگاه را به سمت دانشگاه های نسل سوم و فناور پیش ببریم.

معاون فناوری همچنین از ارتباط وتعامل دانشگاه با سازمان ها گفت و تصریح کرد: تاکنون طرح های خوبی را باحمایت معاونت پژوهشی وزارت علوم و صندوق حمایت از پژوهش گران و فناوران پیش بردیم و این درحالی است همین تعامل را با سازمان هایی همچون صنایع دفاع، محیط زیست ، شیلات و نیز انجمن علوم و فنون دریایی ایران داشتیم و طرح هایی را به صورت مشترک یا به سفارش آن ها انجام دادیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار