رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: نرخ ۱۴ درصد بیکاری در کردستان نگران کننده است و باید منابع و حمایت‌های بیشتری به این استان شود تا به متوسط کشوری برسد.
کد خبر: ۳۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 20 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمشید انصاری امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: نرخ ۱۴ درصد بیکاری در کردستان نگران کننده است و باید منابع و حمایت‌های بیشتری به این استان شود تا به متوسط کشوری برسد.

وی به ظرفیت‌های استان کردستان اشاره کرد و گفت: کردستان به علت مرزی بودن یکی از استان‌های حساس ایران اسلامی است که این حساسیت از وجوه مختلف مورد توجه تصمیم گیران کشور است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یکی از مهمترین پتانسیل‌های این استان را منابع آب و خاک آن خواند و تصریح کرد: در شرایط بحرانی که کم آبی دنیا و کشورمان را تهدید می کند، کردستان یکی از مهمترین ظرفیت‌هایش دسترسی به منابع آبی است که می‌تواند منجر به ایجاد اقتصاد توانمند در این منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان یکی از تامین کنندگان اصلی منابع غذایی کشور است، گفت: تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم و حجم بالایی از سایر محصولات باغی، دامی و زراعی نشان از ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی ‌ این استان است.

انصاری افزود: کردستان یکی از استان های معدنی کشور است که زمینه ایجاد و شکل گیری صنایع معدنی متناسب با ذخایر معدنی در آن وجود دارد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی های آینده باید معطوف به این مهم باشد که دیگر کمتر مواد خام معدنی از این استان به سایر استان‌های کشور صادر تا به یکی از قطب‌های تولید مواد معدنی کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اگر پتانسیل‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن به عنوان قابلیت غیرقابل انکار و برجسته، ذخایر و معادن ارزشمند استان مورد توجه قرار گیرد اقتصاد این استان توانمند خواهد شد و تکانه‌های اقتصادی در سطح ملی هم نخواهد توانست بر آن تاثیر بگذارد.

وی افزود: استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های مذکور نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد که در دستور کار دولت تدبیر و امید است.

انصاری خاطر نشان کرد: از افزایش توجه دولت به این منطقه حمایت و دفاع خواهم کرد تا این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی توسعه پیدا کند.

منبع: مهر


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
فقط شعار ، دروغ و بی توجهی . این ها حاصل عملکرد دولت یازدهم در کردستان.اگر واقعا به فکر کردستان هستند مشکل بیکاری را حل نمایند که در اکثر خانواده چند نفر بیکار با مدارج بالای علمی وجود دارد و هر ورز مشکلات مردم چند برابر می شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار