فاتحان پاس از امروز به عنوان نماینده فوتبال استان قم در فصل 96 – 1395 مسابقات فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان برای دفاع از اعتبار فوتبال قم به میدان می‌روند.
کد خبر: ۳۱۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، سال‌های زیادی است که فوتبال قم در حسرت داشتن یک تیم پرقدرت در مسابقات لیگ‌های آزادگان شامل دسته‌های اول، دوم و سوم است و دلایل مختلفی موجب شده که هیچ زمان فوتبال قم نتواند در این سطوح فوتبال ایران برای خود اعتباری کسب کند.

نزدیک به دو دهه است که نمایندگان فوتبال قم در مسابقات لیگ‌ آزادگان به میدان می‌روند اما یا در همان مرحله نخست از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند، یا در میانه راه به بهانه‌های واهی از ادامه بازی‌ها انصراف می‌دهند یا راحت‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند و اصلا در بازی‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

اختلاف سلیقه‌ها و مشکلات مدیریتی دلایل ناکامی فوتبال قم

در این سال‌ها بیشترین دلیل برای افت فوتبال قم در سطح اول فوتبال باشگاهی کشور، اختلاف سلیقه‌ها و مشکلات مدیریتی بوده است و از هر مقام و مسوول مرتبط با فوتبال قم که علت این ناکامی و افت شدید فوتبال قم در سطح کشور را که جویا می‌شویم، دیگری را مقصر می‌داند.

در این سال‌ها هیچ‌گاه تلاشی برای رفع مشکلات نشده و گویا سال‌های سال ناکامی فوتبال قم در لیگ آزادگان قرار است همچنان ادامه داشته باشد، هر چند در این سال‌ها با خرید امتیاز تیم‌های فوتبال سایر استان‌ها تلاش شده تا نقاط ضعف پوشش داده شود اما به دلیل اینکه زیرساختی برای این منظور در فوتبال قم فراهم نبوده، فوتبال قم همچنان در سطح کشور در رده سنی بزرگسالان مسیر را اشتباه می‌رود.

خرید نافرجام امتیاز لیگ دسته دوم جام آزادگان در سال 1396

در سال 1386 اداره کل تربیت‌بدنی استان قم اقدام به خرید امتیاز تیم فوتبال خورشید زریوار مریوان در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان کرد و در سال نخست، این تیم به خوبی مورد حمایت قرار گرفت و تا آستانه راهیابی به دسته اول فوتبال ایران نیز پیش رفت اما با بدشانسی از صعود بازماند.

در سال دوم که باشگاه فرهنگی ورزشی صباباتری با تصمیم دولت به استان قم انتقال پیدا کرد و تیم فوتبال صبا نماینده قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر جام خلیج‌فارس شد، تیم سازان‌راه به حال خود رها شد و به سختی در لیگ باقی ماند.

در سال سوم به دلیل عدم مدیریت صحیح از سوی اداره کل تربیت‌بدنی وقت و هیات فوتبال قم در آن زمان، تیم سازان‌راه به خارج از قم واگذار شد و هر چند با نام قم و در ورزشگاه تختی قم به میدان می‌رفت اما نتوانست از اعتبار فوتبال قم دفاع کند و به دسته پائین‌تر سقوط کرد و برای همیشه نابود شد.

پایان کابوس‌وار گرفتن امتیاز حضور در لیگ دسته دوم سال 1393

در سال 1393 هیات فوتبال استان قم اقدام به گرفتن امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور از فدراسیون فوتبال کرد و این تیم با ترکیبی از بازیکنان و کادر فنی بومی در مقابل حریفان خود به میدان رفت و اگر چه شروع خوبی داشت اما پایان بازی‌ها برای این تیم کابوس‌وار بود.

نماینده فوتبال استان قم که ابتدا با نام آذرخودرو نوین گام به بازی‌ها گذاشت و بعد‌ها به نام تیم وحدت تغییر نام داد، در میانه راه بازی‌ها با مشکلات فنی و قهر برخی بازیکنان خود به دلیل مسائل مالی و نداشتن اسپانسر مواجه شد و هیات فوتبال هر چقدر تلاش کرد تا موانع سدّ راه این تیم مرتفع شود اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت پایان لیگ به سقوط این تیم به دسته پائین‌تر منجر شد.

واگذاری امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال قم

امسال نیز تیم فوتبال اتحاد قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های استان قم در سال 1394 امتیاز خود را به باشگاه پاس شمیرانات واگذار کرده است و این تیم با نام فاتحان پاس قم در فصل 96 – 1395 لیگ دسته سوم فوتبال جام آزادگان به عنوان نماینده استان قم به میدان می‌رود.

رقابت‌های فصل 1395 لیگ فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان رسما از روز هجدهم مهر ماه با حضور تیم‌های مدعی در پنج گروه آغاز شده ولی طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، تیم فاتحان پاس قم در هفته نخست به میدان نرفت زیرا با قرعه استراحت روبه‌رو بود.

مسابقات مرحله نخست فصل 96 – 1395 لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان با رقابت تعداد 65 تیم در پنج گروه 13 تیمی مرحله مقدماتی آغاز شده و این مرحله اوایل دی ماه پایان می‌رسد و مرحله دوم از دهه سوم دی ماه استارت می‌خورد تا در نهایت بازی‌ها در اردیبهشت ماه 96 پایان خواهد یافت.

فاتحان پاس نماینده قم در فصل 96 – 1395 فوتبال ایران

تیم فاتحان پاس قم بعد از اینکه در هفته نخست استراحت کرد، امروز یکشنبه بیست و پنجم مهر ماه در هفته دوم به میزبانی زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم نخستین بازی این فصل که یک دیدار خانگی است را از ساعت 14:30 دقیقه برابر تیم فجر میثاق کرج برگزار می‌کند.

به دلیل اینکه 13 تیم در گروه سوم رقابت‌های این فصل لیگ آزادگان حضور دارند، بالطبع هر هفته یک تیم با قرعه استراحت مواجه می‌شود و باید نظاره‌گر سایر بازی‌ها و عملکرد دیگر رقبای خود باشد که در هفته نخست این قرعه به نام تیم فوتبال فاتحان پاس قم افتاد.

در هفته نخست رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان که تیم فاتحان پاس قم با قرعه استراحت رو‌به‌رو بود، قرار بود 12 تیم دیگر حاضر در گروه سوم مرحله مقدماتی در 6 بازی دیگر به میدان بروند اما دو مسابقه لغو شد و چهار بازی به انجام رسید.

فجر میثاق کرج نخستین حریف فاتحان پاس قم

تیم فوتبال فجر میثاق کرج حریف امروز تیم فوتبال فاتحان پاس قم قرار بود در هفته نخست در خانه خود میزبان تیم فوتبال کاوه شهرداری ورامین باشد اما این دیدار به دلایل نامعلوم برگزار نشد، ضمن اینکه مسابقه تیم‌های دیگر حاضر در این گروه یعنی سرخ‌جامگان آریا و عمران شهرداری ساری نیز به انجام نرسید.

با این حال هشت تیم دیگر حاضر در گروه سوم از مرحله مقدماتی فصل 96 – 1395 لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان در چهار دیدار به میزبانی شهرهای تهران، کرج و رشت به مصاف یکدیگر رفتند در حالی که دو بازی همزمان در کرج برگزار شد.

در این بازی‌ها تیم فوتبال آریا سپاهان تهران میزبان تیم فوتبال شهدای ماکران میان‌درود بود که دو تیم در پایان با نتیجه تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند و امتیازها بین دو مدعی صعود از گروه سوم مرحله مقدماتی لیگ دسته سوم جام آزادگان در تهران تقسیم شد.

برگزاری 4 بازی هفته نخست در روز استراحت فاتحان پاس قم

دومین بازی از گروه سوم لیگ آزادگان در شهر کرج به انجام رسید و در این مسابقه تیم‌های فوتبال شهدای رزکان کرج و شهرداری آستارا رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و این بازی پرگل‌ترین مسابقه گروه سوم بود که در آن چهار بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد اما برتری سه بر یک به نفع نماینده کرج رقم خورد.

در دومین مسابقه‌ای که از هفته نخست بازی‌های گروه سوم مرحله مقدماتی لیگ آزادگان در شهر کرج به انجام رسید، تیم فرید کرج میزبان شهرداری رودسر بود که این بازی با برتری دو بر صفر تیم شهرداری رودسر و کسب سه امتیاز توسط این تیم مدعی به پایان رسید.

در نهایت مسابقه تیم‌های فوتبال سبحان داروی رشت و شهرداری پارس‌آباد مغان در ورزشگاه اختصاصی تیم سبحان‌ دارو به انجام رسید که در این دیدار تیم میزبان دو بار دروازه حریف خود را گشود تا یکی از سه تیم پیروز هفته نخست لیگ آزادگان در گروه سوم مرحله مقدماتی باشد.

در گروه سوم مسابقات فصل جاری لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان تیم‌های شهدای رزکان کرج، شهرداری رودسر، سبحان داروی رشت، آریا سپاهان تهران، شهدای ماکران میان‌درود، سرخ‌جامگان آریا قزوین، عمران شهرداری ساری، فجر میثاق کرج، کاوه شهرداری ورامین، فاتحان پاس قم، شهرداری آستارا، فرید کرج و شهرداری پارس‌آباد مغان حضور دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار