مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه:
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خطای انسانی را دلیل عمده آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها، مراتع و اراضی سطح این استان دانست و گفت: مدیریت در بحران زمانی موفق می‌شود که پیش از وقوع بحران همه اقدام‌های مورد نیاز را انجام داده باشد.
کد خبر: ۳۱۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،رضا محمودیان امروز با اشاره به اقداماتی صورت گرفته سال‌جاری مدیریت بحران در حوزه‌های پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی و اظهار داشت: آتش‌سوزی در سطح  استان کرمانشاه در مزارع، جنگل‌ها، مجتمع پتروشیمی بیستون و... اتفاق افتاده است که دستگاه‌های مربوطه با تمام توان برای مهار آن اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت در بحران زمانی موفق می‌شود که پیش از وقوع بحران همه اقدام‌های مورد نیاز را انجام داده باشد، دامه داد: مدیریت بحران به‌عنوان هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری و هماهنگی‌های لازم در واقع بحرانی همچون آتش‌سوزی را انجام می‌دهد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه، مدیریت بحران مجموعه‎ای از توانمندی همه دستگاه‎‎های اجرایی و عملیاتی است که در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عضویت دارند و به‌عنوان یک دستگاه نظارتی و هماهنگ‌کننده در قبل، زمان و بعد از بروز بحران وارد عمل می‌شود.

وی به اطلاع‌رسانی لازم برای هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی اشاره و بیان کرد: کلاس‌ها و جلسات آموزشی در این زمینه برگزار شده است و همچنین از سازمان جهاد کشاوزی خواسته‌ایم که تذکرات لازم را در مورد جارسوزی (آتش زدن بقایای گیاهی) به کشاورزان استان داده شود.

محمودیان خطای انسانی را دلیل عمده آتش‌سوزی‌های اخیر مراتع و اراضی سطح استان کرمانشاه دانست و گفت: در این رابطه چند نفر دستگیر و جریمه شد‌ه‌اند و لازم به ذکر است در هنگام وقوع آتش‌سوزی تمامی امکانات برای مهار آن به‌کار گرفته شده، حتی مسؤلان نیز در مهار آتش حضوری فعال و مستقیم در صحنه داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه بیمه نکردن زمین زراعی ازسوی کشاورزان را از مشکلات عمده برشمارد و افزود: باید در راستای بیمه کردن زمین‌های زارعی فرهنگ‌سازی شود و به کشاورز این اطمینان داده شود در صورت وقوع حادثه و خسارت صندوق بیمه کشاورزی آن را متحمل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار