مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: خبر رهاسازی گونه گرگ پلاک دار توسط این اداره کل و یا سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت این گونه و جلوگیری از انقراض نسل آن صحت ندارد.
کد خبر: ۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 04 May 2015

به گزارش ایرنا، سیدرضا موسوی در بازدید از اثر طبیعی ملی سبلان مشگین شهر افزود: این خبر به دنبال تلف شدن احشام روستاییان منطقه جعفرآباد و مرادلو از توابع مشگین شهر شایعه شده است.

وی گفت: تخریب زیستگاه ، شکار و صید غیر مجاز و بی رویه در سال های اخیر و کاهش منابع غذایی گرگ در طبیعت از جمله خرگوش و گراز موجب افزایش حضور گرگ ها در اطراف روستاها و مراکز مسکونی شده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل ، او از روستاییان و دامداران خواست مسائل ایمنی از جمله نگهداری احشام در محیط بسته و ایمن در شب ، حضور فیزیکی فعال در محل و افزایش سگ های نگهبان در چراگاه ها را رعایت کنند تا حیوانات وحشی به احشام دسترسی نداشته باشند.

موسوی اظهار کرد: افراد فرصت طلب و کم اطلاع با سوء استفاده از این موضوع به تشویش اذهان عمومی پرداخته و اقدام به شایعه پراکنی در منطقه می کنند.

گرگ از جمله گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و وجود این جاندار مانند سایر مخلوقات و جانوران در طبیعت مفید است ، گرگ ها به نوبه خود وظیفه پاکسازی طبیعت از حیوانات بیمار و لاشه حیوانات اهلی و وحشی را بر عهده داشته و به نوعی در تنظیم جمعیت سایر حیوانات وحشی و جلوگیری از سرایت بیماری نقش دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار