کد خبر: ۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 04 May 2015
مديرعامل مجمع خيرين مدرسه ساز مازندران گفت:۵۵درصد مدارس استان تخریبی و مطابق ارزيابي هاي نوسازي مدارس، نا امن هستند.

به گزارش خبرگزاري شبستان ، سید حسین هاشمی مديرعامل مجمع خيرين مدرسه ساز مازندران پيش از ظهر امروز(14ارديبهشت) در نشست خبری هفته گراميداشت مقام معلم در ساري، با اشاره به برگزاري همايش خيرين مدرسه ساز مازندراني مقيم خارج از استان، عنوان داشت: اين همايش 20ارديبهشت ماه جاري در جهت توسعه مشارکت های مردمی و کیفیت بخشی به مدارس در سالن اجتماعات صدا و سیما د رتهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش با نظارت استاندار مازندران و با مدیریت معاون عمرانی استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش و همراهی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس و هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان با هدف شناسايي خيرين مازندراني مقيم در سراسر كشور، برگزار می شود.

هاشمي با اشاره به اينكه فعاليت خيرين مدرسه ساز در اين استان خدمتي از سال 57تاكنون را در كارنامه خويش دارد، گفت: از سال 78 تا به حال 714 خیر مرد، 116 خیر زن و 66 خیر حقوقی در سيستم ثبت خير، به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به 91پروژه مردمي با 453كلاس درس در دست ساخت در مازندران، اظهار داشت: 55درصد مدارس مازندران تخریبی و نیارمند مقاوم سازی هستند كه مطابق ارزيابي هاي نوسازي مدارس، نا امن اعلام شدند.

هاشمي با بيان اينكه 320 مدرسه مازندران سنی بالای 40 سال دارند، تصريح كرد: شرکت در کار خیر تنها مدرسه سازي نیست بلكه در نظام تعليم و تربيت مدرسه يار بودن نيز مورد توجه و خواست آموزش و پرورش است.

وي با اشاره به اينكه مشاركت در امر تغذيه و پوشاك دانش آموزان و تجهيزات مدارس استان نيز بايد مورد توجه خيرين باشد، گفت: با توجه به اهميت مهارت آموزي دانش آموزان در سيستم آموزشي جديد مي طلبد مشاركت هاي مردمي در جهت تجهيز هنرستان ها نيز مصروف شود.

 اسفنديار نظري، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نيز با اشاره به اینکه 222 هنرستان فنی حرفه‌ای و کارودانش در استان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: 124 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای، 95 کارودانش و سه هنرستان کشاورزی در جهت توسعه مهارت آموزي در استان فعاليت مي كنند.

وي تعداد رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در مازندران را 32 رشته تحصیلی اعلام كرد و گفت: 99 رشته تحصیلی کار‌و‌دانش نيز در مدارس استان ارائه مي شود.

نظري از آمايش استاني رشته هاي غير كاربردي در هنرستان هاي فني و حرفه اي و كارو دانش در سال تحصيلي جديد خبر داد و از اصحاب رسانه خواستار شد تا كمك حال آموزش و پرورش استان جهت اطلاع رساني براي هدايت تحصيلي دانش آموزان به سمت مهارت آموزي باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار