موحدی:
تابناک: مدیركل دامپزشكی استان اصفهان گفت: هم اكنون در سطح استان اصفهان بیماری دام و طیور وجود ندارد و در حال حاضر مشكلی در این راستا نیست.
کد خبر: ۳۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، شهرام موحدی در حاشیه بازدید از كشتارگاه در حال ساخت صنعتی دام و طیور گلپایگان كه ظهر امروز صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به اینكه شهرستان گلپایگان به عنوان قطب صنعت دامپروری و لبنیات نه تنها در استان بلكه در كشور محسوب می شود، لذا نیاز توجه ویژه به خصوص در حوزه دامپزشكی دارد.

وی با بیان اینكه یكی از حوزه هایی كه دست اندركاران دامپزشكی در بحث سلامت آن نگران هستند، كشتارگاه هاست، افزود: یكی از اهداف دامپزشكی، صنعتی كردن كشتارگاه های دام و طیور از حالت نیمه صنعتی و سنتی است.

مدیركل دامپزشكی استان اصفهان با اشاره به اینكه گلپایگان یكی از شهرستان هایی است كه پتانسیل ایجاد و تأسیس كشتارگاه های صنعتی را به لحاظ دارابودن شرایط ویژه منابع طبیعی و دامداری دارد، تصریح كرد: كشتارگاه صنعتی گلپایگان كه در حال ساخت است، پیشرفت فیزیكی خوبی داشته كه امیدواریم با اقداماتی كه انجام خواهد گرفت در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده شاهد بهره برداری از آن كه می تواند نقش مؤثری در بحث بهداشت تولید گوشت برای مصرف كنندگان نه تنها در گلپایگان بلكه در غرب استان ایفا كند، باشیم.

وی با اذعان به اینكه كشتارگاه های صنعتی با وضعیت بهداشتی مناسب می تواند با دریافت كد IR در بحث صادرات گوشت به خارج از كشور جایگاهی داشته باشند، افزود: فعالیت كشتارگاه های صنعتی می تواند در راستای ایجاد فرصت های شغلی بهتر، ارزش افزوده، ارزآوری برای كشور و شكوفایی اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی ایفا كند.

موحدی افزود: یكی از اهداف بازدید كشتارگاه در حال ساخت صنعتی گلپایگان برآورد هزینه های تكمیل آن و انتقال آن به مسئولین در استانداری و جهاد كشاورزی است تا نسبت به اعطای تسهیلات با بهره مناسب اقدام شود.

وی با اشاره به اینكه امروز نیز از كشتارگاه طیور شهرستان كه در حال فعالیت است، بازدید صورت گرفت، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه باید نظرات دامپزشكی در این كشتارگاه در حوزه های بهداشتی و سلامت تأمین شود، نیاز به بازسازی اساسی داشته تا پتانسیل تبدیل شدن به یكی از قطب های كشتار طیور برای صادرات را پیدا كند.

مدیركل دامپزشكی استان اصفهان با تأكید بر اینكه در صورت آماده سازی كشتارگاه دام و طیور صنعتی، گلپایگان می تواند غرب استان اصفهان را از لحاظ مواد پروتئینی تأمین و بی نیاز كند، افزود: یكی از اهداف صنعتی شدن كشتارگاه های دام و طیور شهرستان گلپایگان كمك به اشتغال خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه كشتارگاه های دام و طیور در استان اصفهان به طور عمده صنعتی و سنتی بوده اند، اظهار كرد: طی سال ها تلاش، حمایت ها و مشاوره های فنی در راستای تأمین تسهیلات بانكی موجب فعالیت كشتارگاه های صنعتی دام و طیور به منظور تضمین سلامت مردم شد.

موحدی با اشاره به اینكه یك بیماری ویروسی مربوط به آبزیان در استان پیگیری و كنترل شد، افزود: هم اكنون در سطح استان بیماری دام و طیور وجود ندارد و در حال حاضر مشكلی در این راستا نیست.

وی با بیان اینكه در تولید طیور در هیچ منطقه كشور از هورمون استفاده نمی شود، افزود: به دلیل عدم صرفه اقتصادی و حساسیتی كه به لحاظ شرایط سلامت مردم در راستای استفاده از هورمون وجود دارد، در تولید طیور استفاده از هورمون در كل كشور تكذیب می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: به منظور كاهش استفاده از آنتی بیوتیك نیز دامپزشكی كشور در حال اقدام بوده و در راستای تولید گوشت مرغ سالم اقدامات ویژه ای از سوی مراكز دامپزشكی در جهت خوراك دام و طیور در حال پیگیری است.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت آزمایشگاه دام و طیور و آبزیان در شهرستان گلپایگان از ضروریات بود كه با فعالیت این مركز از سال گذشته شاهد اقدامات بسیار خوب آن در رفع مشكلات دامداران، مرغداران و آبزیان بودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار