همزمان با عاشورای حسینی عاشقان و دلباختان امام حسین(ع) با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان با عزاداری و سوگواری ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می دهند.
کد خبر: ۳۱۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 12 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: همزمان با عاشورای حسینی عاشقان و دلباختان امام حسین(ع) با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان با عزاداری و سوگواری در غم شهادت این امام همام عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می دهند.
 
حجت الاسلام حسن شهیدی حرکت دسته های سینه زنی به سمت بقاع متبرکه، برپایی مراسم سینه زنی و نوحه خوانی، برپایی خیمه هایی معرفت، نمایشگاه، توزیع پوستر ویژه مراسم، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، قرائت زیارت عاشورا، استقرار ایستگاه های صلواتی و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا را از جمله برنامه های این مراسم اعلام کرد.
 
وی اظهار کرد: این مراسم ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 21 مهر ماه در بقاع متبرکه امامزادگان علی صالح(ع)، سید حسن(ع)، سیدسیف الدین(ع)، سیدصلاح الدین(ع)، سیدمحمد عابد(ع)، ابوچماقین(ع)، سیدناصرلدین(ع)، سیدعلی(ع)، سیدفخرالدین(ع)، پیرحمزه(ع)، قاسم(ع)، ابراهیم (ع) بردی، و حاج بختیار(ع) برگزار می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام افزود: همچنین همایش رهروان زینبی نیز همزمان با عصر عاشورا در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) ایلام با هدف آشنایی با سیره حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.
 
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز عاشورا (چهارشنبه) در میدان 22 بهمن شهر ایلام با حضور هیات های سینه زن و زنجیرزن و اقشار مختلف مردم عزادار از ساعت هشت صبح برگزار می شود.
 
نماز ظهر عاشورا در شهر ایلام به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مسجد جامع اقامه خواهد شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار