کد خبر: ۳۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 09 October 2016


مدیرآموزش و پرورش نظرآباد البرز گفت: تمام مدارس شهری و روستایی این شهرستان به دلیل نقش مهم آمار در برنامه ریزی کشور، استان و منطقه تبدیل به پایگاه ثبت نام اینترنتی رایگان از خانواده ها شده است.

محسن شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از این حرکت فرهنگی - ترویجی را که برای نخستین بار در سطح کشور و استان البرز در طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 به روش اینترنتی انجام شده را تشویق و ترغیب والدین دانش آموزان برای مشارکت در ثبت اطلاعات ذکر کرده است.

وی با اشاره به اینکه با داشتن آمار دقیق از وضعیت جمعیت امکان برنامه ریزی برای ساختن آینده کشور را میسر می کند، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم با ثبت اطلاعات دقیق و صحیح خانواده خود در سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اولین قدم را برای رسیدن به ساختن آینده بهتر ایران اسلامی برداریم.

وی گفت: ساختن آینده بهتر سرزمین من زمانی محقق می شود که من و شما در اقدامی هدف دار برای ثبت اطلاعات خانواده در سامانه اینترنتی سرشماری 95 آگاهانه گام برداریم تا زیر ساخت مناسب برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی با نگاه فرهنگی و تاثیر گذار ما به نقش مهم آمار در جامعه فراهم شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان نظرآباد البرز از سرشماری نفوس و مسکن به عنوان یک برنامه ملی یاد کرد که آموزش و پرورش به دلیل جایگاه ارزشمند آن در جامعه می تواند در رسیدن به تحقق اهداف این طرح ملی نقش مهم و موثری را در مشارکت گسترده مردم ایفا کند.

شهبازی بیان کرد: برای تبدیل شدن تمامی مدارس نظرآباد به پایگاه سرشماری 95 اقداماتی چون نواختن زنگ سرشماری، توجیه مدیران مدارس برای آماده کردن امکانات و فضای مناسب برای ثبت نام از خانواده ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی و تشکیل نشست های آموزشی - ترویجی با عنوان نقش آمار در توسعه کشور برای دانش آموزان و اولیاء در مدارس این شهرستان انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد در ادامه به جمعیت 25 هزار دانش آموزی این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: این دانش آموزان در 164 مدرسه مشغول تحصیل شده اند که محل تحصیل آنها با راهنمایی یک هزار و 786 فرهنگی فعال در مدارس تبدیل به پایگاه سرشماری 95 شده است.

شهبازی خاطر نشان شد: دانش آموزان امروز ایران اسلامی باید بدانند که سرشماری آمار نفوس و مسکن آثار مستقیمی در نظام برنامه ریزی و تصمیم سازی کشور دارد.

وی اطلاعات مرکز آمار ایران را مبنای برنامه ریزی های کلان کشوری و استانی دانست که در پاسخگویی به سوالات آن باید نهایت دقت را داشت.

شهبازی ادامه داد: برای نظارت بر روند چگونگی فعالیت پایگاه های سرشماری 95 در مدارس البرز یک اکیپ نظارتی نیز برای سنجش نقاط قوت و ضعف مجریان این طرح مهم در مدارس شهرستان فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار