معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت:
معاون فرهنگی قوه قضائیه در جمع قضات و مشاوران محاکم خانواده و شعبه ویژه اطفال و نوجوانان: انتظار این است که محاکم ما پیشگیری از طلاق را وجهه همت خود قرار دهند
کد خبر: ۳۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 09 October 2016
حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در جمع قضات و مشاوران محاکم خانواده و شعبه ویژه اطفال و نوجوانان گفت انتظار این است که محاکم ما پیشگیری از طلاق را وجهه همت خود قرار دهند و چنانکه هم اکنون نیز به آن توجه کامل دارند، حفظ کیان خانواده در اولویت کار شعب قرار داشته باشد.

وی حضور قضات مشاور زن را نیز ظرفیتی شایان برای نیل به اهداف بلند اخلاقی و اجتماعی در موضوع حراست از نهاد بنیادین و تاثیر گذار خانواده برشمرد و خطاب به این قضات گفت: گاهی یک خانم مراجعه کننده به دادگاه خانواده با قدری صحبت و مشاوره از طرف شما می تواند مسیر زندگیش عوض شود و با ارشاد شما در برابر حقوق مالی خود که به سبب اختلافات خانوادگی درصدد گرفتن آن است منافع بلند مدت تری را در زندگی خود در نظر بگیرد و به ورطه فروپاشی خانواده نیفتد.

ایشان افزود با توجه به اوضاع فرهنگی جامعه امروز که برخی عوامل داخلی و بویژه برنامه های ضد فرهنگی معاندین نظام اسلامی پرداختن به مسأله مهم خانواده و حفظ کیان آن یک تکلیف همگانی است که باید نهادهای ذیمدخل با جدیت هرچه تمامتر آن را مورد توجه تام قرار دهند. نقش دستگاه قضائی نیز به عنوان یک مرجع مهم و تاثیر گذار در تامین این هدف نقش برجسته ای است که انشاء الله مورد اهتمام همکاران محترم قضائی قرار گیرد.

دکتر صادقی در بخش اطفال و نوجوانان نیز ضمن قدردانی از قاضی ویژه این دادگاه در کرمانشاه اقدامات ایشان را در کاهش جمعیت کیفری کانون اصلاح و تربیت و دغدغه متعهدانه در سرکشی مستمر به کانون و اعمال مجازاتهای جایگزینحبس برای اطفال و نوجوانان قابل تقدیر دانست.

در جلسه معاون فرهنگی قوه قضائیه با قضات و مشاوران محاکم خانواده و اطفال و نوجوانان کرمانشاه که به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، ایشان این دو بخش از دستگاه قضائی را به سبب حساسیت موضوعاتشان از مهمترین بخشهای قضائی برشمرد که هر دو به سلامت و سداد اجتماع کمک مستقیم می کنند.

در این جلسه از سوی حاضرین نیز پسشنهادات و نظراتی در راستی ارتقای سطح کیفی خدمات قضائی به جامعه هدف عنوان شد.

تمهید و بستر سازی ، تقویت انگیزه و ارتقای شغلی برای بانوان قاضی نیز از موضوعاتی بود که توسط بانوان حاضر در نشست مطرح شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار