مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برای رفع نگرانی در تأمین آب شهر اردبیل متناسب با نیاز افق ۱۴۰۴ لازم است هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین شود.
کد خبر: ۳۰۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 09 October 2016
 
به گزارش تابناک اردبیل؛ داوود نجفیان در جلسه بررسی طرح آبرسانی شهر اردبیل تصریح کرد: این طرح در سال ۱۳۸۲ آغاز شده و زمان اتمام اجرای آن نیز سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: طرح آبرسانی با هدف برداشت آب مورد نیاز از ترازهای بالا دست سد یامچی جهت ارتقا کیفیت آب شرب، تولید آب شرب و بهداشتی مورد نیاز و انتقال به شهر به ظرفیت هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با تأکید به اینکه تا سال ۹۲، ۶۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است، متذکر شد: طی سه سال گذشته طرح آبرسانی شتاب مقبولی به خود گرفته است.

به گفته نجفیان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال برای این طرح مصوب و اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال نیز هزینه شد.

وی با بیان اینکه اعتبار مصوب سال جاری برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال است، متذکر شد: تاکنون رقمی از اعتبارات سال جاری تخصیص نیافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از جمله اقدامات صورت گرفته را اجرای باروج شناور به صورت موقت جهت برداشت آب از تراز بالا عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این اجرای برج آبگیر جهت برداشت آب از رقوم مختلف در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین اجرا و تکمیل زون های داخل شهر و احداث و تکمیل سیستم‌های تله مترینگ برنامه‌ریزی شده است.

نجفیان اجرای خط انتقال دوم و مدول دوم تصفیه‌خانه را بخش دیگری از طرح آبرسانی اردبیل دانست و تأکید کرد: به دلیل افزایش جمعیت این شهر و کمبود آب مورد نیاز لازم است نسبت به تکمیل طرح آبرسانی اقدام عاجل صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار