رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام 25 هزار و 98 متر حفاری چاه های نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در نیمه نخست سال از سوی این شرکت در مناطق نفتخیز کشور خبر داد
کد خبر: ۳۰۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 03 October 2016
مهران عالیپور در توضیح بیشتر در این باره گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری در مجموع 78 حفره با کاربست این شیوه در میدان های نفتی حفاری شده است.

وی افزود: حفاری به روش افقی و جهت دار از روش های روز آمد حفاری به شمار می آید که با استفاده از توانمندی های متخصصان و کارشناسان این شرکت به شرکت های متقاضی ارائه می شود.

عالیپور اظهار کرد:  متقاضیان این خدمات شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و   مهندسی و توسعه نفت می باشند.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه فعالیت این اداره در سه بخش حفاری افقی و جهت دار، مغزه گیری و بازکردن پنجره در لوله جداری (WHIP STOCK ) ارائه می گردد، گفت: در این مدت با ایحاد 18 حفره،  944 متر مغزه گیری و 7 عملیات عبور از جداری صورت گرفته است.

وی به فعالیت 200 کارشناس در قالب گروه های تخصصی در این واحد اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تقویت تجهیزات در این بخش شامل تامین ابزار RSS که در چاه های افقی کاربری مطلوبی دارد و LWD که اندازه گیری و ارزیابی در حین حفاری را نشان می دهد در دستور کار است.

عالیپور در خصوص میانگین متراژ حفاری به روش افقی و جهت دار توسط متخصصان این اداره اظهار کرد: بیشترین متراژ حفاری به روش افقی در مدت پیش گفته بین 800 تا 900 متر بوده است که در چاه های دریایی با بکارگیری دکل حفاری مورب تحقق یافت.

حفاری افقی و جهت دار از خدمات فنی پیچیده و تخصصی با فناوری پیشرفته در صنعت حفاری است که به روال معمول در عملیات حفر چاه های در حال فوران، حفر یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مناطق غیرقابل دسترس مانند مناطق مسکونی و گسل ها و ... کاربری دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار