بانوان تیرانداز استان قم عنوان صدرنشینی نیم‌فصل رقابت‌ مدعیان صعود به مسابقات لیگ برتر تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۳۰۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 01 October 2016
به گزارش تابناک قم، تیراندازی استان قم بعد از کسب نخستین مدال آسیایی خود در سال 1394 در اوج قرار گرفته و نسبت به گذشته بیشتر در معرض دید و توجه علاقمندان به ورزش، کارشناسان و مسؤولان است و برای تداوم موفقیت‌ خود تلاش می‌کند.

در سال 1394 برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان قم و رشته تیراندازی، سیده‌رویا صبح‌خیز با درخشش در رقابت‌های کشوری و انتخابی تیم ملی، عضو تیم اعزامی کشورمان به رقابت‌های 2015 قهرمانی آسیا شد و همراه با دیگر ملی‌پوشان به هندوستان سفر کرد.

کسب مدال نقره آسیا برای نخستین‌بار در تاریخ تیراندازی قم

این در حالی است که پیش از این در بخش مردان نیز سهمیه حضور در مسابقات برون‌مرزی نظیر غرب آسیا نصیب تیراندازی قم شده بود اما هیچ‌گاه تیراندازی قم موفق به کسب مدال از رقابت‌های آسیایی نشده بود و با درخشش صبح‌خیز در هند، نخستین‌بار مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در رشته تیراندازی به دست آمد.

این موفقیت ثابت کرد که تیراندازی قم ظرفیت، توانمندی و قابلیت‌های بالایی دارد و چنانچه امکانات، فضای ورزشی و برنامه‌ر‌یزی مناسبی از سوی مسؤولان برای این رشته و ورزشکاران آن در نظر گرفته شود، تیراندازی قم قابلیت تکرار موفقیت‌های خود در میادین برون‌مرزی را دارد.

تیراندازان قم در فکر کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018

تغییر و تحولات در هیأت تیراندازی استان قم نیز به تازگی انجام شده و حسین مهره‌ساز رئیس پیشین این هیأت ورزشی بار دیگر با اعتماد اعضای مجمع هیأت تیراندازی استان قم سکان‌دار این هیأت ورزشی شده و همگان از وی انتظار کار و تلاش بیشتر نسبت به دوره‌های قبلی ریاست خود برای تحول در تیراندازی قم را دارند.

حضور دو تیم قمی در جمع مدعیان صعود به مسابقات لیگ برتر تیراندازی مردان و بانوان باشگاه‌های کشور نخستین اقدامی است که امسال انجام شده و تیراندازی قم امیدوار است با درخشش نفرات بومی خود در لیگ و پیکارهای قهرمانی این رشته، بار دیگر سهمیه آسیا را کسب کند و مهمترین هدف بازی‌های آسیایی 2018 است.

رقابت مردان و بانوان تیرانداز قم برای راهیابی به لیگ برتر ایران

در حالی که مردان تیرانداز قم در لیگی که هشت تیم در آن حضور دارند برای راهیابی به لیگ برتر تیراندازی باشگاه‌های کشور تلاش می‌کنند، در لیگ دسته اول تیراندازی بانوان ایران 9 تیم به میدان رفته‌اند و تیم بانوان قم نیز در این رقابت‌ها حضور دارد، تیمی که سال گذشته حامی مالی داشت اما امسال از این نظر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس هیأت تیراندازی استان قم با بیان اینکه هزینه‌های تیم بانوان بر دوش هیأت تیراندازی است، به خبرنگار فارس گفت: با این حال انصافا نتایج بسیار خوبی از تیم بانوان شاهد هستیم و بانوان تیرانداز قم در پایان نیم‌فصل مرحله گروهی مسابقات این فصل در صدر جدول جای دارند.

جدال بانوان تیرانداز قم با 8 رقیب مدعی

حسین مهره‌ساز خاطرنشان کرد: هفته پایانی مسابقات فصل جاری لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگا‌ه‌های کشور طبق برنامه‌ریزی فدراسیون تیراندازی در حالی برگزار شد که 9 تیم مدعی صعود به لیگ برتر این رشته، در اوج حساسیت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در مسابقات این فصل لیگ دسته اول ‌تیراندازی بانوان ایران، افزود: بانوان تیرانداز حاضر در لیگ امسال در ترکیب تیم‌های رعد تهران، پاس جوان، دانشگاه تهران، هیأت مازندران، هیأت قم، هیأت بوشهر، هیأت اهواز و هیأت قزوین به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت تیراندازی استان قم با اشاره به برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی لیگ امسال در دو گروه چهار تیمی، بیان کرد: هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ امسال با استراحت تیم هیأت مازندران در گروه نخست و دانشگاه تهران در گروه دوم مقدماتی به انجام رسید.

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده توسط سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی، میزبانی هفته پایانی از مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور را تیم هیأت تیراندازی قم انجام داد و بانوان تیرانداز قم در دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی یک برد و یک باخت کسب کردند.

پایان نیم‌فصل و مهلت دو هفته‌ای برای نقل و انتقال تیراندازان

در شرایطی که بعد از پایان رقابت‌های این هفته، نوبت به آغاز نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور رسیده است، فدراسیون تیراندازی مهلتی دو هفته‌ای را برای تیم‌های حاضر در لیگ امسال به منظور نقل انتقالات تیراندازان در نظر گرفته است.

در هفته پایانی نیم‌فصل لیگ دسته اول تیراندازی بانوان کشور روند کسب یک پیروزی بانوان تیرانداز قم در تفنگ بادی و یک باخت آنها با واگذار کردن نتیجه در رشته تپانچه بادی ادامه یافت، در حالی که بانوان تیرانداز قم این هفته با تیم هیأت تیراندازی بوشهر به رقابت پرداخت.

دبیر هیأت تیراندازی استان قم با بیان اینکه تیراندازان مستعدی در ترکیب تیم قم حضور دارند، ابراز کرد: میزبانی تمام تیم‌های حاضر در لیگ تیراندازی باشگا‌ه‌های کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان در سالن 80 خط تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌شود و بر همین اساس بانوان قم نیز در این هفته میزبان رقبا بودند.

محمدجواد متقیان‌نژاد یاد آور شد: در هفته سوم و پایانی نیم‌ فصل مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی بانوان کشور، تیم بانوان هیأت تیراندازی قم توانست در بخش تفنگ بادی حریف خود تیم هیأت بوشهر را شکست دهد اما در قسمت تپانچه بادی نتیجه را به هیأت بوشهر واگذار کرد.

بانوان تیرانداز قم در تفنگ بی‌رقیب، در تپانچه قعرنشین

نکته قابل توجه راجع به عملکرد تیم بانوان هیأت تیراندازی استان قم در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور این است که نماینده قم در رشته تپانچه بادی ضعف مفرطی دارد و در اکثر رقابت‌های این فصل به حریفان خود باخته است.

هر چقدر بانوان تیرانداز قم در رشته تفنگ بادی مقتدرانه برابر حریفان خود ظاهر شده‌اند و نتایج خوبی به دست آورده‌اند، در رشته تپانچه بادی عملکرد اعضای تیم هیأت تیراندازی قم چندان خوب نبوده و به همین دلیل تیم تفنگ بادی بانوان قم در صدر جدول جای دارد اما تیم تپانچه بادی در انتهای جدول گروه نخست قرار گرفته است.

بانوان تیرانداز قم پیش از اینکه میزبان هفته سوم از نیم‌فصل نخست مرحله گروهی مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور باشند و یک برد و یک باخت در مقابل هیأت بوشهر کسب کنند، در هفته دوم این رقابت‌ها نیز عملکردی مشابه داشتند و یک برد و یک باخت در جدال با تیم رعد تهران نصیب این تیم شد.

میزبانی قم از هفته سوم لیگ تیراندازی زنان کشور

قبل از میزبانی قم در هفته سوم، در دومین هفته رقابت‌ مدعیان صعود به لیگ برتر تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور نیز که مطابق معمول در هر دو رشته تفنگ بادی و تپانچه‌ بادی برگزار شد، تیم بانوان هیأت تیراندازی قم با وجود برتری در تفنگ بادی، اما در قسمت تپانچه بادی مغلوب رعد تهران شد.

این در حالی است که با برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی کشورمان پیکارهای هفته نخست لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های ایران نیز به میزبانی هیأت تیراندازی استان کرمانشاه برگزار شده بود و حالا تیم‌ها منتظر دیدارهای سه هفته دور برگشت هستند تا تکلیف دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شود.

با توجه به ظرفیت موجود در بخش بانوان تیراندازی استان قم، امسال در ترکیب تیم بانوان قم فهیمه زند، عطیه قدمی، مینا روحیان و مریم کیامهر در رشته تفنگ بادی با حریفان رقابت می‌کنند و در رشته تپانچه بادی نیز خانم‌ها رکنی، حسینی، سارا واعظی، زهرا زارعی و عاطفه برخوردار عضو تیم قم هستند.

صدرنشینی بانوان تیرانداز قم در تفنگ بادی لیگ ایران

با نتایجی که در این هفته از رقابت‌ها رقم خورد در جدول رده‌بندی رقابت‌های گروه نخست در رشته تفنگ بادی تیم هیأت تیراندازی قم با 11 امتیاز صدرنشین است، هیأت مازندران با 10 امتیاز در مکان دوم جای دارد، هیأت بوشهر و هیأت اهواز با 6 امتیاز سوم و چهارم هستند و باشگاه رعد تهران با سه امتیاز پنجم است.

همچنین در جدول رده‌بندی گروه نخست در رشته تپانچه بادی هم اکنون تیم هیأت مازندران و تیم هیأت بوشهر هر دو با 10 امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند، باشگاه رعد تهران با هفت امتیاز سوم است، هیأت اهواز با 6 و هیأت قم نیز با سه امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند.

در جدول رده‌بندی گروه دوم که رقابت‌های آن با حضور چهار تیم برگزار می‌شود، در رشته تفنگ بادی هم اکنون تیم هیأت تیراندازی کرمانشاه با کسب 6 امتیاز صدرنشین است، تیم‌های دانشگاه تهران و هیأت قزوین با کسب پنج امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای دارند و پاس جوان با دو امتیاز چهارم است.

در جدول رده‌بندی گروه دوم در رشته تپانچه بادی نیز هم اکنون تیم بانوان پاس جوان با 10 امتیاز صدر را در اختیار دارد، تیم هیأت تیراندازی کرمانشاه با کسب 6 امتیاز در مکان دوم هستند و تیم‌های یک امتیازی دانشگاه تهران و هیأت قزوین رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار