تابناک: استاندار اصفهان گفت:‌ گلاب به عنوان يك توليد ملي با ارزش افزوده بسيار بالا در صادرات بايد مورد توجه قرار گيرد.
کد خبر: ۳۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور با حضور در شهرستان كاشان شهر قمصر و جشنواره گل و گلاب اين شهر اظهار کرد:‌ گلاب به عنوان يك توليد ملي و همچنين محصولي كه مي‌تواند هم به صورت گلاب و هم اسانس صادر شود بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی افزود: خوشبختانه طي يكي دو سال گذشته خدمات خوبي در اين خصوص ارائه شده كه از آن مي‌توان به تاسيس پژوهشكده اسانس گيري اشاره كرد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در اين پژوهشكده كار توليد اسانس به روش علمي و با استانداردهاي بين المللي انجام می‌شود، تصريح كرد:‌ اين امر ارزش افزوده بسيار بالايي را به دنبال خواهد داشت.

زرگرپور با اشاره به اينكه در سال‌هاي گذشته جشنواره‌هاي گلاب گيري در كل منطقه برگزار مي‌شد، اما هماهنگي و محوريتي در اين رابطه وجود نداشت، اظهار کرد: امسال براي هماهنگي بيشتر اين جشنواره‌ها يك دفتر جشنواره‌هاي گلاب و گلابگيري در قمصر ايجاد شده است.

استاندار اصفهان اضافه كرد: اين دفتر جشنواره‌هايي را كه تقريبا يك الي دو ماه به طول خواهد كشيد را هدايت و سعي خواهد كرد كه جشنواره پرمحتواتر و با حاشيه‌هاي كمتري برگزار شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار