مدیر اجرایی دومین آیین نذر کتاب در استان اردبیل گفت: به دنبال رایزنی انجمن مهر امید با نهادهای دولتی و غیر دولتی و انتشار فراخوان عمومی، تاکنون حدود 2 هزار جلد کتاب نذری به این انجمن اهدا شده است.
کد خبر: ۳۰۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 01 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، فاطمه تسبیحی در جلسه هماهنگی دومین آیین نذر کتاب اظهار کرد: مردم و دستگاه های دولتی با استقبال از این طرح، کتاب‌هایی را برای اجرای بهتر طرح به انجمن مهر امید اعطا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آیین نذر کتاب 14 تا 16 مهر ماه و همزمان با دهه اول ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: این آئین با شعارهای «یک کتاب نذر کن، دو کتاب نذری بگیر» و «با نذر کتاب، یک شمع در حرم آگاهی بیفروزیم» برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی دومین آیین نذر کتاب در استان اردبیل گفت: به دنبال رایزنی انجمن مهر امید با نهادهای دولتی و غیر دولتی و انتشار فراخوان عمومی، تاکنون حدود 2 هزار جلد کتاب نذری به این انجمن اهدا شده است.

تسبیحی با اشاره به نحوه برگزاری آیین نذر کتاب ادامه داد: انجمن مهر امید با برپایی غرفه‌ای در مقابل دبیرستان مدرس به مدت سه روز، کتاب‌ها را به صورت نذری و رایگان به مردم اهدا و کتاب‌های نذری مردم را هم جمع آوری و توزیع خواهد کرد.

مدیر اجرایی دومین آئین نذر کتاب در استان اردبیل با بیان اینکه فعلا مشکل خاصی برای برگزاری این آیین فرهنگی و مذهبی در دارالارشاد وجود ندارد، اظهار کرد: تقریبا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش رفته‌ایم و تنها مساله تامین برق و دریافت مجوز از شهرداری نسبت به برپایی غرفه است که شهرداری قول همکاری داده و امیدواریم اداره برق هم در تامین برق غرفه آیین نذر کتاب همکاری‌های لازم را انجام دهد.

* استقبال در خور توجه مردم فرهنگ دوست اردبیل

دبیر انجمن مهر امید نیز با اشاره به استقبال مردم از این طرح فرهنگی و مذهبی تاکید کرد: با انتشار فراخوان عمومی در فضای مجازی، مردم فرهنگ دوست اردبیل، آستین همت را بالا زده و برای اجرای مطلوب این برنامه کتاب‌های متعددی به انجمن مهر امید اهدا کردند.

توحید مهدوی اضافه کرد: علاوه بر مردم اردبیل، مردمانی از استان‌های دیگر به خصوص از استان تهران برای ارسال کتاب و مشارکت در این آیین اعلام امادگی کرده‌اند که در روزهای آتی کتاب‌های آنها به دستمان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم همپای دستگاه‌های دولتی برای برگزاری آیین نذر کتاب پیشگام شده‌اند، یادآور شد: اگر بگوییم مردم بیشتر از نهادهای دولتی در این آیین نقش آفرینی می‌کنند، حرف گزافی نگفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که آیین نذر کتاب به همت و ابتکار انجمن مهر امید در استان اردبیل اجرا می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته این آیین برای اولین بار در استان اجرا شد که با استقبال پرشور مردم و مسؤولان فرهنگی روبرو شد به طوری که در عرض سه روز حدود 3 هزار جلد کتاب بین مردم اردبیل توزیع کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار