خطیب جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت:مبلغان و مداحان در ایام محرم باید تلاش کنند اهداف و اصول راهبردی قیام عاشورا را برای مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان تشریح کنند
کد خبر: ۳۰۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 30 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: مهم ترین پیامد و نتیجه ای که می توان از قیام امام حسین (ع) کسب کرد، تسلیم نشدن در مقابل زورمداران و تلاش در راه احیای معارف الهی در سخت ترین شرایط است.
 
وی افزود: مردم و مسئولان به هر میزان بتوانند خود را با اهداف بلند اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نزدیک کنند، در مسیر تقرب به قرب الهی موفق تر خواهند بود.
 
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: مبلغان و مداحان در ایام محرم باید تلاش کنند اهداف و اصول راهبردی قیام عاشورا را برای مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان تشریح کنند و به مقابله با ورود خرافه گویی در معارف الهی بپردازند.
 
مرادبیگی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی فرهنگ شهادت طلبی را از قیام امام حسین(ع) الگوگیری کردند.
 
وی گفت: امروز نیز تنها را مقابله با هجمه همه جانبه استکبار جهانی مقاومت و حفظ عزت ملی است و هرگونه مذاکره ای نیز بادی در چارچوب اصول عزت و مصلحت ملی صورت گیرد، دیپلماسی انفعالی عزتی را برای نظام به ارمغان نمی آورد.
 
امام جمعه موقت ایلام همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی حافظ امینت و آرامش مردم است و همه باید تلاش کنیم این نیروی مردمی در راستای برنامه های خود موفق باشد.
 
ولدبیگی برخورد با اخلال کنندگان در نظم و امنیت از دیگر اقدامات خوب نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: نیروهای ناجا باید باصلابت و در چارچوب قانون برنامه های خود را همچون همیشه دنبال کنند.
 
وی در پایان از عموم مردم استان خواست مشارکت گسترده ای در جشن عاطفه ها داشته باشند تا خانواده های نیازمند در تامین نیازهای فرزندان خود با مشکل کمتری مواجه باشند.
 
فرمانده انتظامی ایلام نیز پیش از خطبه های نماز در سخنانی با اشاره به شعار همه با هم برای امنیت و آرامش در هفته نیروی انتظامی گفت: از 9 تا 15 مهر 600 برنامه فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی و انتظامی در این استان پیش بینی شده که برگزاری دعای ندبه ، همایش پیاده روی خانوادگی ، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران ، برگزاری صبحگاه مشترک ، همایش پلیس امنیت و اصناف و ارائه مشاوره های حقوقی و روانشناسی خواهد بود.
 
سردار نورعلی یاری ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی مهم ترین برنامه پیش روی این یگان تلاش برای برقراری نظم و امنیت مطلوب در این ایام است و با همکاری تمامی حوزه های تخصصی پلیس تمام توان خود را برای رفع مشکلات احتمالی در این حوزه بکار خواهیم بست./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار