دبیر کارگروه ایمنی در کارگاه سازمان نظام مهندسی بوکان گفت: طی دو سال گذشته 28 نفر در این شهرستان بر اثر حوادث ناشی از ساخت و سازهای ساختمانی جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 03 May 2015

جعفر زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بر اثر حوادث ساختمانی و به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی جان خود را هنگام کار از دست داده اند.

وی گفت: اخیرا نیز یک کودک چهارساله به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی در ساختمانی در این شهرستان در حین بازی و به داخل چاله آسانسور سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

زمانی اضافه کرد: از مجموع تعداد افراد فوت شده در هنگام کار 24 نفر در سال 92 بوده و بقیه نیز در سال گذشته بر اثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده اند.

دبیر کارگروه ایمنی در کارگاه سازمان نظام مهندسی بوکان اظهار کرد: بعد از فعالیت مستمر و روزانه کارگروه ایمنی و حفاظت کارگاه میزان مرگ و میر ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی حین کار در این شهرستان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این کارگروه در سال گذشته غیرفعال بود که در حال حاضر با تغییر مدیریت سازمان نظام مهندسی شهرستان بوکان مجددا' فعال شده و با شدت و دقت به کار خود ادامه می دهد.

زمانی گفت: تاکنون سازمان نظام مهندسی بوکان دو همایش برای ایمنی بیشتر و استفاده از مصالح مرغوب در ساختمان سازی برای استادکاران و کارگران ساختمانی برگزار کرده که این امر باعث شده که میزان تلفات حین کار در ساختمانهای این شهر بسیار کاهش پیدا کند به طوری که درسال جاری هیچ کارگری دچار حادثه نشده است.

شهرستان بوکان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای آذربایجان غربی است که این امر باعث شده که میزان ساخت و ساز در آن طی سالهای اخیر افزایش و پیامد آن حوادث ناشی از ساخت و ساز نیز افزایش پیدا کند.

سالانه در شهرستان بوکان 400 هزار مترمربع ساخت و ساز در عرصه مسکن صورت می گیرد.

شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد بیش از 176 هزار نفر آن در شهر ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار