دکتر سید حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تندیس ابتکار و خلاقیت گردشگری کشور را به شهرستان مشگین شهر تقدیم کرد.
کد خبر: ۳۰۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 30 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل، فرماندار مشگین شهر گفت: اخیرا در جریان برگزاری همایش روز جهانی گردشگری در تهران سازه پل معلق شهرستان مشگین شهر که به عنوان طولانی ترین و زیباترین پل معلق خاورمیانه مطرح است توانست تندیس خلاقیت و ابتکار حوزه گردشگری کشور را از آن خود کند.
 
ابراهیم امامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین مناسبت مدیرعامل پل معلق مشگین شهر در این همایش موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس افتخار از دستان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور شد.
 
وی با بیان اینکه در این همایش دهیار روستای نمونه گردشگری موئیل نیز به عنوان دهیار برتر کشور در حوزه گردشگری انتخاب شده اظهار کرد: کسب دو عنوان برتر گردشگری کشور توسط شهرستان مشگین شهر موجب تحسین شرکت کنندگان داخلی و خارجی شد.
 
او گفت: به زودی با حضور مسوولان استانی آیین تجلیل از حسین عباسی نیا مدیرعامل پل معلق و سجاد داسی دهیار روستای موئیل برگزار خواهد شد.
 
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
 
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
 
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
 
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
 
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار