مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه ی بیست و هشتمین جشنواره ی تئاتر استان لرستان ضمن تاکید بر حمایت و دفاع از هنرمندان این حوزه ، گفت : تحقق فرهنگ و هنر در فضای سرهنگی ممکن نیست .
کد خبر: ۳۰۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 29 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان در این مراسم با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر در زندگی امروز بشر ، گفت : اگر کسی در اهمیت مقوله ی فرهنگ و هنر تردید کند باید به قدرت ادارک وی شک کرد .

وی افزود : ارتقاء هر مقوله ای نیازمند فضای تخصصی است و برای ارتقاء فرهنگ و هنر هم باید به فضاهای فرهنگی و هنری متکی بود ، همانگونه که ارتقاء علم به فضاهای علمی و دانشگاهی نیازمند است .

حنان تصریح کرد : هیچ فردی نباید به خود اجازه دهد بدون تخصص در زمینه ای خاص به اظهار نظر در خصوص آن حوزه بپردازد ، به خصوص حوزه ی فرهنگ و هنر که یک حوزه ی بسیار تخصصی و حرفه ای است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به شاخص های دین مبین اسلام برای دفاع از ارزش ها ، گفت : بنده به عنوان یک کارشناس دینی به شما می گویم که دین مبین اسلام ، استدلال و عقلانیت، را شرط دفاع از ارزش ها می داند و این بدان معنا است که برای اظهار نظر در این حوزه و سایر حوزه ها باید تخصص داشت .

حجت الاسلام حمید رضا حنان در ادامه به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بیست و هشتمین جشنواره ی تئاتر استان پرداخت و گفت : متاسفانه برخی افراد با غوغا سالاری ، شایعاتی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای را بر مبنای دروغ ، تهمت ، افترا و ریاکاری در خصوص یکی از نمایش های این جشنواره در فضای مجازی منتشر کردند که نتیجه ای جزء نشان دادن نیات سود جویانه ی شخصی و حزبی آنان ندارد .

وی با تاکید بر این موضوع که نباید شهداء را به یک جریان خاص اختصاص داد ، تصریح کرد : این افراد با علم کردن شهداء به گونه ای رفتار می کنند که گویی شهداء ، بسیجیان و هشت سال دفاع مقدس فقط از آن این قشر است در حالی که همه ی ما میدانیم  آرامش و امنیت امروز کشور ، مدیون خون پاک شهداء است و آرمان های آنان همیشه مورد احترام خواهد بود . 

حمید رضا حنان اضافه کرد : مگر نه این است که هنرمندانی که توسط عده ای خاص به ولنگاری فرهنگی محکوم شده اند  عضو بسیج هنرمندان هستند و همواره پایبندی خود به نظام را به اثبات رسانده اند .

وی تاکید کرد : ما از تمام آثار و هنرمندان این جشنواره دفاع می کنیم و به یک عده ی انگشت شمار اجازه نخواهیم داد با حرکات غیر اخلاقی خود و با هدف تخریب دولت تدبیر و امید ، دست به هر کاری بزنند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بیان داشت : این آقایان از پیشرفت های حاصل از خدمات دولت در استان و کشور عصبانی هستند و از هر ابزاری برای رسیدن به منافع سیاسی خود سود می جوید که این عین بی اخلاقی و بر خلاف ارزش های مورد تاکید دین اسلام است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر سیاست های حمایتی نظام ، رهبری و دولت از هنر و هنرمندان ، از اهالی فرهنگ و هنر خواست بدون ترس ، به رسالت مقدس خود عمل کنند و ضمن رعایت اخلاق به خلق آثار ماندگار بپردازند .

حنان اظهار داشت : لازمه ی ذاتی ارتقاء فرهنگ و هنر از دیدگاه فلاسفه ی هنر رعایت و پایبندی به اخلاق است و لذا اگر هنر و اخلاق با هم و به یک اندازه ارتقاء یابند ، هنر مقدس شکل می گیرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان سخنان خود ، خطاب به افرادی که با جو سازی های بی مورد به دنبال تخریب فضای فرهنگی و هنری استان هستند ، گفت : بدانید همین جوانانی که امروز و به واسطه ی فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی در یک فضای مورد تایید نظام به شادی و تشویق می پردازند در ایام محرم سیاه پوشیده و عاشقانه برای سالار شهیدان و شهدای کربلا سینه می زنند .  

منبع: تابناک
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، تاتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار