در این دیدار شهردار کلانشهر اهواز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و دهه ولایت به سردار شاهوارپور فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان،یاد و خاطره شهیدان، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان اسلام را گرامی داشت.
کد خبر: ۳۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 28 September 2016
سید خلف موسوی گفت: ضمن  تجدید بیعت با آرمانهای مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را زنده نگاه می داریم و آن عهدی را که با  خدا، شهدا و امام امت بسته ایم، امروز نیز با مقام  معظم رهبری تجدید می کنیم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله، شهردار وقت اهواز و مسئولین حضور حضرت امام خمینی(ره) رسیدند و آن پیر فرزانه نیز از زحمات مجموعه شهرداری اهواز در راستای خدمت رسانی به جبهه و مردم شریف تقدیر نمودند.

موسوی ادامه داد: نقش و حضور شهرداری اهواز در آغاز جنگ تحمیلی بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا  این مجموعه با خدمات رسانی و حضور در جبهه ها و نیز با تقدیم جانباز و شهید به کشور عزیزمان ایران اسلامی، نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشت.

وی  همچنین به دو شهر اهواز و دزفول به عنوان پشتیبان خطوط مقدم اشاره و تصریح کرد: این دو شهر را می توان به لحاظ موقعیت به عنوان بعد از خط مقدم جبهه نام برد. همچنین شهرهایی نظیر آبادان و خرمشهر از این ویژگی برخوردار بودند که نماز جمعه های آنها یاد و خاطره های فراوانی را برای بازماندگان جنگ زنده می کند.

شهردار اهواز اظهار داشت: خداوند را شاکریم که علیرغم تمام مشکلاتی که در سالهای اخیر در بحث رکود اقتصادی بوجود آمد و همچنین موضوع فرار سرمایه از خوزستان و مهاجرت مردم خوزستان و فشارهای موجود،  شهرداری اهواز توانست با توان داخلی مشکلات را پشت سر بگذارد و دلیل آن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است .

 وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود و شرایط کنونی موفق شدیم با استفاده از کارشناسی های لازم و پتانسیل های سیستم،  بودجه سال 94 را به 600میلیارد تومان افزایش دهیم و محوریت فعالیت خود را بر روی موضوعاتی چون مسایل فرهنگی و پروژه های ماندگار  متمرکز کنیم.

سید خلف موسوی تعریض پل شهید دقایقی، تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم، تقاطع چند سطحی شهید بندر، زیرگذر خلیج فارس، زیرگذر شریعتی، پل ولایت، افزایش سرانه ی فضای سبز و اجرای پروژه های فرهنگی، ورزشی، احداث شش سرای محله در مناطق کیانشهر، فرهنگیان، پردیس، ملاشیه، کوی رمضان و کوی جمهوری اسلامی و احداث دو پارک بانوان در بلوار گلستان و پارک شهروند و احداث دو فرهنگسرای نجوم در پارک شهروند و کوی نبوت در منطقه هشت و احداث 42 مجموعه ورزشی در سطح شهر اهواز و نیز برگزاری جشن ها و مناسبتهای مذهبی در سطح مناطق هشتگانه و برگزاری کارگاهها و همایش ها با موضوعات اجتماعی، خانواده و سلامت را بخشی از پروژه های شهرداری اهواز در دوره جدید برشمرد.

شهردار کلانشهر اهواز اظهار داشت: ما با هماهنگی و تصویب شورای اسلامی شهر به تمامی    حوزه های علمیه اهواز و اکثر پایگاههای بسیج کمکهای نقدی و غیر نقدی بسیاری کردیم که از آن نمونه می توان به برگزاری جشن های دهه ولایت و همایش بین المللی غدیر اشاره کرد  در همین راستا انجام شد.

سید خلف موسوی در پایان سخنان خود از همکاری سردار شاهوارپور با مجموعه شهرداری اهواز و همچنین حمایت بی دریغ وی از فعالیتهای انجام شده تقدیر و تشکر کرد .

در ادامه این نشست سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان نیز گفت: یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای والا مقام بخصوص شهدای مدافع حرم را گرامی      می دارم و به روح این عزیزان درود می فرستم و از خداوند میخواهم در روز موعود شفیع همه ما باشد تا  روسفید باشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و دهه ولایت و اعیاد غدیر و قربان گفت: ما به امام علی (ع) و غدیر افتخار میکنیم. امروز هم از چشمه جوشان ولایت و امیر المومنین بهره می بریم و واقعا اگر غدیر نبود معلوم نبود ما به عنوان شیعه چه تکلیفی داشتیم.

وی اظهار داشت:  رزمندگان، دلاورمردان، شهدای عزیز و  آزادگان  به عنوان پیش کسوت در جامعه ما حضور دارند و مایه برکت هستند و امیدوارم ما نیز رهروان صادقی برای شهدای گرانقدر باشیم.

شاهوارپور ضمن تقدیر از  شهردار و مجموعه شهرداری اهواز بخاطر اقدامات صورت گرفته گفت: این فعالیتها نشان از روحیه جهادی و ایثارگری شهردار اهواز دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان تصریح کرد: آنچه امام (ره) برای آینده ایران برنامه ریزی و طراحی  کرد اینگونه  بود که خواسته اکثریت مردم برآورده شود و مردم احساس شادمانی نسبت به انقلاب  داشته باشند، از آن حمایت کنند و در عرصه و صحنه باشند. به همین دلیل ایمان مردم به امام(ره) و حکومت اسلامی بالا گرفت و این بستر ساز طراحی جنگ تحمیلی از سوی دنیا شد.

 وی گفت: جنگ تحمیلی همه ساز و کار کشور را تحت تاثیر قرار داد و ناامنی و بحران  همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما را دربرگرفت  و در کنار این موضوع فقدان  تجربه ی لازم برای مقابله با چنین بحرانی  نیز مشکل آفرین بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: درآن مقطع باید امنیت را به کشور بازمی گرداندیم و طوری عمل می کردیم  که مردم به این باور می رسیدند که این نظام کارآمد است و می تواند امنیت را تامین کند .

سردار شاهوارپور گفت: اراده ی نشات گرفته از باورهای دینی مردم بود که  توانستیم در جنگ پیروز شویم. با ایجاد روحیه ایثارگری و جهادی  و نیروهای انقلابی توسط امام (ره)،  ما توانستیم دفتر جنگ را به گونه ای ورق بزنیم که مطالبات مان را در خاک عراق و در فاودنبال کنیم و سردار علی هاشمی با آن همه مجاهدت و تیزبینی، طرحها و پیشنهادهایی می داد تا با گرفتن این مناطق به گلوی صدام فشار بیاوریم.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه  در شرایط دشواری قرار داشتیم، اما توانستیم کشور را از اشغال دشمن خارج کنیم و این همان روحیه جهادی بوجود آمده در مردم بود که باعث شد دشمن را بیرون کنیم.

 وی اظهار داشت: پس از اتمام جنگ، کار بازسازی  در همه حوزه ها در استان خوزستان  آغاز شد.

شاهوارپور گفت: از آنجایی که کانون حیات  و کارخانه های آمریکا و متحدانش و شرکت های     غول پیکرشان در این محدوده  قرار دارد مدام در حال ایجاد توطئه  و برنامه ریزی نقشه جدیدی در منطقه هستند.

شاهوارپور عنوان کرد: خوشبختانه پس از رحلت حضرت امام (ره) با مدیریت مقام معظم رهبری بسیاری از بحرانها را پشت سر گذاشتیم و امروز هم که بحث داعش وجود دارد  ما نیز با نگاه و باورهای دینی با آنها می جنگیم.

وی ادامه داد: ما در بحث امنیت و دفاع، کارآمدی نظام را ثابت کردیم و  به نقطه اطمینان بخشی در این زمینه رسیده ایم که اگر دشمنی بخواهد با ما وارد جنگ شود قطعا قبل از ورود به مرزها شکست خواهد خورد.

وی خطاب به شهردار اهواز گفت: در شهر اهواز در مقایسه با 30 سال گذشته تلاش های زیادی صورت گرفته البته همه کارها باید براساس توازن و هماهنگی باشد.

سردار شاهوارپور اهواز و مشهد را به عنوان دو شهر بزرگ حاشیه نشین کشور نام برد و گفت: درشهر اهواز پتانسیلهای اقتصادی زیادی وجود دارد که استفاده از این پتانسیلها مستلزم  کارکرد اقتصادی در شهر اهواز است و نگاه توسعه گر می بایست در حوزه های مختلف ازجمله عمران ، خدمات ، فرهنگی و اجتماعی  حاکم باشد.

وی به پایش ترافیکی در شهر اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: این امر باید فرهنگسازی شود  تا موجب بالا رفتن فرهنگ عمومی و شهرنشینی گردد  و همچنین با ایجاد کارگروههایی متشکل از اساتید و صاحب نظران حوزه شهری توسط شهرداری می توان به رفع مشکلات شهری در همه حوزه ها کمک کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان در پایان با ذکر این نکته که شهردار اهواز در شهرهای دزفول و بستان بصورت نیروی جهادی فعالیت می کرد و هم اکنون نیز دارای همان روحیه هست گفت: توصیه من به شما  توجه به  حوزه فرهنگی است که می بایست با نگاه وسیع تری صورت گیرد و شهرداری باید در نمازخانه ها و پارکها نیز نقش آفرینی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار