کد خبر: ۲۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 01 May 2015
عضو مجمع نمایندگان مازندران از نبود اتحادیه‌های منسجم درحوزه کشاورزی برای حمایت از کشاورزان استان انتقاد کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی مازندران تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا بعدازظهر امروز در همایش گردهمایی و تجلیل از شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان واقع در روستای کلاصفای بخش،  با تاکید براینکه 16 استان در کشور به کشت برنج می‌پردازند، اظهار داشت: با وجود این استان‌ها برای کشت برنج اکنون یکی از مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند نبود اتحادیه یا شرکت تعاونی برای حمایت از کشاورزان در جامعه است.

وی با اعلام اینکه در صحن علنی مجلس نمی‌توان فقط حرف کشاورزی را زد چراکه  دیگر حرفه‌ها هم در جامعه ما وجود دارند که نیاز به حمایت در مجلس دارند، افزود: هر یک از این حرفه‌ها دارای تشکلاتی هستند حتی نیروی کارگر که با تشکیل سندیکا به حمایت از حرفه‌های خود در مجلس دفاع می‌کنند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه کشاورزان به تاسیس بنیانی برای دفاع از حق خود بپردازند، افزود: کشاورزان پراکنده هستند بنابراین بهتر است آن شرکت‌های تعاونی که وجود دارد به تقویت آن بپردازند.

عضو کمیسیون برنامه‌ریزی بودجه در مجلس با اشاره به حضور و وظایف شورا در روستاها بیان کرد: شوراها اگرچه افراد کوچکی در جامعه هستند اما با عملکرد توسعه و آبادانی در روستاها  به عنوان فرد مفید، در آینده اذهان روستاییان فراموش نمی‌شوند.

وی با تاکید براینکه با توجه به وضعیت راه روستایی شهرستان آمل در ماده 180 نمایندگان اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 100 میلیون تومان در لیست بودجه مصوب شده است،گفت: تلاش می‌شود بزودی پرونده راه روستایی بخش‌های این شهرستان بسته شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه پروژه طرح هادی به منظور آبادانی و توسعه روستاها پرونده آن در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اگرچه بسیاری از روستاها در گذشته آسفالت نشده بود اما با جذب اعتبارات ماده 180 و اعتبارات ملی بزودی پرونده این طرح نیز در این شهرستان بسته و روستاهای آمل آسفالت می‌شوند.

نماینده مردم آمل با اشاره به پروژه آب روستایی بیان داشت: در این امر نیز اتفاق جدیدی افتاده است و اعتبار مناسبی برای تامین آب شرب روستاییان این شهرستان تصویب شده است.

وی ادامه داد: پرونده گازرسانی آمل نیز با تلاش و کوشش دستگاه‌های اجرایی تا 45 روز دیگر پرونده گازرسانی روستاهای دشت، جلگه و شهر آمل بسته می‌شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه اکنون باید زیرساخت‌ها را در این شهرستان بالا ببریم، تصریح کرد: با توجه به اجرایی دو پروژه بزرگ و ملی چهار بانده کردن محور هراز و سد هراز، طرح منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار است.

وی، با بیان اینکه با اجرایی شدن پروژه سد هراز علاوه بر تامین آب اراضی کشاورزان این شهرستان پیش‌بینی شده که آب سد تا کردکوی را نیز تامین می‌کند، بیان کرد: با توجه به سیلاب اخیر رودخانه هراز حدود 600 میلیون مترمکعب آب سطح رودخانه به دریای مازندران ریخته و هدر رفته است.

وی از موفقیت 80 درصدی توافق پروژه ساخت فرودگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: اکنون 20 درصد از موافقت موقعیت جغرافیایی و کنترل هواشناسی منطقه مانده که طرح مصوبه آن در دستور کار است تا این طرح ملی در آمل اجرایی شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اجرای پروژه جاده قدیم آمل به بابل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پیمانکار در این جاده مشغول به کار است و تیربرق‌های کناره‌های جاده بداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار