کد خبر: ۲۹۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 20 September 2016


مدیر آموزش و پرورش نظرآباد البرز گفت: در آستانه سال تحصیلی 96-95 طرح تجهیز ورزشی و نماد و تدبیر با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و تربیتی در مدارس این شهرستان اجرا شد.

محسن شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور گسترش امکانات ورزشی ، ایجاد تجهیزات ورزشی به خصوص در مدارس روستایی و کم برخوردار، ترویج شعار ورزش - سلامت در بین دانش آموزان و خانواده ها ، هدایت دانش اموزان به سمت ورزش تخصصی و افزایش دانش تخصصی و شکوفایی استعدادهای ورزشی در بین دانش آموزان اقدام لازم صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تجهیزات ورزشی به مدارس روستایی و کم برخوردار نظرآباد ارسال شد.

شهبازی، توزیع لوازم ورزشی ویژه دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی مانند میز تنیس ، توپ والیبال، فوتبال ، تشک های تمرینی، دوچرخه ، طناب های ورزشی و ... را از جمله تجهیزات ورزشی ارسال شده به مدارس نظرآباد عنوان کرد.

مدیرآموزش و پرورش نظرآباد البرز درادامه به اجرای طرح مدیران مدارس و آموزش اشاره کرد و یادآور شد: در

تابستان جاری با مدیران مدارس نشست های مختلفی با محوریت آموزش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

شهبازی ارتقاء کیفیت آموزشی در سال تحصیلی 96-95 را از جمله اهداف این طرح مهم ویژه مدیران مدارس در نظرآباد برشمرد و خاطرنشان شد: شعار سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان آموزش است زیرا در این زمینه نیاز به رشد شاخص های کیفی آموزشی در کلاس های درس داریم.

وی دعوت از اساتید دانشگاهی برای انتقال نکات کلیدی در برنامه کیفیت بخشی در عرصه آموزش و برنامه ریزی و مشاوران تحصیلی توانمند ، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای آموزگاران و دبیران فعال ، معرفی کتاب و منابع مناسب برای آشنایی بیشتر مدیران مدارس با شاخص های کیفی آموزشی را از اقدامات انجام شده در قالب طرح مدیران و آموزش در نظرآباد برشمرد.

به گفته وی، دراین طرح مهم مدیران مدارس موظف به برنامه ریزی هفتگی و سالانه مدارس با توجه به شاخص های مطرح شده در قالب شعار آموزش همزمان با اغاز سال تحصیلی 96-95 در مدارس شهری و روستایی نظرآباد شدند.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد، اجرای طرح نماد را از دیگر طرح های عملیاتی شده در این شهرستان نام برد و افزود: نماد یک طرح آموزشی - مراقبتی است که مقدمات اجرای آن در برخی از مدارس نظرآباد در سال تحصیلی 96-95 آغاز شده است.

شهبازی گفت: این طرح آموزشی - مشاوره ای با همکاری مدیران و کارشناسان 9 دستگاه اجرایی فعال در حوزه فرهنگی، آموزشی، حمایتی ، اجتماعی و قضایی در 6 مدرسه دخترانه و پسرانه نظرآباد عملیاتی شده است.

وی گفت: در تابستان 95 برای مدیران مدارس مجری این طرح دوره های آموزشی - تخصصی توسط مدرسان دانشگاهی و رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرز در نظرآباد برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد البرز در ادامه به اجرای طرح تدبیر پرداخت و اظهار کرد: مدیران، معاونان ، مشاوران ، آموزگاران و دبیران تحت پوشش این طرح با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس این شهرستان قرار گرفتند.

وی بهبود مدیریت مدارس را ازمهمترین اهدف این طرح در مدارس نظرآباد البرز ذکر کرد و یادآور شد: ارتقاء عملکرد مدارس ، توسعه شرایط تحقیق و توجه به مسائل آموزشی - تربیتی را از دیگر محورهای مورد تاکید در اجرای این طرح در آموزشگاه های این شهرستان بیان کرد.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال تحصیلی 96-95 با اقدامات انجام شده در خصوص کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی شاهد رشد فرآیند آموزش های علمی - مهارتی با همت والای معلمان و دانش آموزان در کنار توجه ویژه به امور تربیتی - پرورشی در مدارس این شهرستان باشیم.

شهرستان نظرآباد البرز 25 هزار دانش آموز و یک هزار و 700 معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار