مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به برگزاری همایش سمن‌های مردمی در خصوص آب‌های زیرزمینی و ضرورت حفظ ذخایر آبی، همایش مدیریت بحران در سیلاب‌ها، همایش کمک‌های روانشناختی در زمان بروز بحران امدادگران و هم آسیب‌دیدگان و همایش صدای آب نمی‌آید با هدف اصلاح الگوهای مصرف، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از همایش‌های فوق شاهد بودیم و بخش‌های مختلف مردمی و اقشار مختلف در این همایش‌ها شرکت کردند.
کد خبر: ۲۹۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 19 September 2016
مهدی مهرور اظهار داشت: ایران از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که حوادث و بلایای طبیعی زیادی را در کشورمان شاهد هستیم و همین شرایط در استان البرز نیز وجود دارد.
وی افزود: از سوی دیگر حوادثی خاص هر منطقه است که در صورت بروز به عنوان بحران شناخته می‌شود و باید آماده مقابله با آنها و کاهش خسارات احتمالی در صورت وقوع هر حادثه باشیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در برای تحقق این مهم در استان البرز انجام شده است، تصریح کرد: ما به صورت مداوم برنامه‌ها و طرح‌هایی را در دست اجرا داریم که محوریت و اولویت همه آنها آموزشی و پیشگیرانه است.

* برگزاری چهار همایش بزرگ مدیریت بحران در البرز

مهرور گفت: آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، در دو بخش برنامه‌ریزی شده که بخش نخست مربوط به آموزش‌های همگانی و برای تمام اقشار جامعه بوده و بخش دوم مربوط به آموزش‌های خاص برای کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی است.
وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری چهار همایش بزرگ با تلاش مدیریت بحران در استان البرز برگزار شده که در هر همایش به یک موضوع به صورت تخصصی پرداختیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به برگزاری همایش سمن‌های مردمی در خصوص آب‌های زیرزمینی و ضرورت حفظ ذخایر آبی، همایش مدیریت بحران در سیلاب‌ها، همایش کمک‌های روانشناختی در زمان بروز بحران امدادگران و هم آسیب‌دیدگان و همایش صدای آب نمی‌آید با هدف اصلاح الگوهای مصرف، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از همایش‌های فوق شاهد بودیم و بخش‌های مختلف مردمی و اقشار مختلف در این همایش‌ها شرکت کردند.
مهرور افزود: تا پایان سال چند همایش دیگر را در دستور کار داریم که هدف از اجرای آنها، آموزش‌های همگانی برای آمادگی شهروندان در زمان وقوع حوادث و بحران، آموزش به امدادگران، پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌های زیست محیطی است.
وی با اشاره به اینکه البرز از نظر جغرافیایی در منطقه‌ مهمی قرار گرفته و پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور به شمار می‌آید، گفت: ما از یک سو باید آماده باشیم که اگر بحرانی در استان ایجاد شد، آن را به درستی و با کمترین خسارت مهار کنیم و از سوی دیگر باید در صورت وقوع حادثه در استان‌های همجوار آماده خدمات‌رسانی به مردم این استان‌ها نیز باشیم.

* وظیفه دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های آموزش مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: در این راستا جلسات منظمی با مدیران بحران در استان‌های همجوار داریم و حتی چندی پیش برای برگزاری یک دوره آموزشی مشترک به استان مازندران سفر کرده و این سفر کاری و آموزشی، دستاوردهای بسیار خوبی برای دو استان البرز و مازندران به همراه داشت.
مهرور با تاکید بر اینکه باید در اقدامات و طرح‌های خود به موضوع پیشگیری و آموزش توجه جدی داشته باشیم، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ملی، ابلاغی خطاب تمام دستگاه‌های اجرایی در استان البرز صادر شده که بخشی از بودجه و اعتبارات خود را باید در حوزه آموزش مدیریت بحران هم آموزش‌های درون سازمانی و هم برون‌سازمانی اختصاص دهند.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل مدارس نیز گفت: باید از این فرصت برای آموزش به کودکان و نوجوانان و آگاه‌سازی آنها برای لحظات بحرانی و وقوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی استفاده کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار داشت:‌ در این راستا طرح‌های آموزشی خوبی در دستور کار قرار دارد که طی سال تحصیلی 95 – 96 اجرایی خواهد شد.

* البرز آماده مقابله با حوادث است

مهرور تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌های مدیریت ارشد استان البرز و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های منظم مدیریت بحران، استان البرز آمادگی خوبی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی را دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه در حادثه‌ای که طی هفته‌های گذشته در استان مازندران به وقوع پیوست و منجر به سیلاب و قطع برق برخی از مناطق این استان شد، استان البرز به عنوان استان معین در همان دقایق ابتدایی وارد عمل شد و توانستیم خدمات خوبی به استان مازندران ارائه کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: نکته مهمی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت بحران به طور قطع بدون همکاری و همراهی مردم به نتیجه نمی‌رسد.
مهرور گفت: برنامه‌های اصلی و محوریت طرح‌های ما آموزشی است و نیاز است که رسانه‌ها نیز با مدیریت بحران همراهی لازم برای جلب مشارکت مردم و حضور آنها در دوره‌های آموزشی را داشته باشند.
وی افزود: اگر نتوانیم مشارکت و همراهی مردم را با برنامه‌های مدیریت بحران افزایش دهیم، بخش مهمی از اهداف پیش‌بینی شده محقق نمی‌گردد و خوشبختانه تا امروز توانستیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار داشت: رسانه‌های استان البرز باید با تهیه گزارش‌ها و اخبار مربوط به شرایط خاص استان، نیازها و ضرورت‌ها، مدیریت بحران را برای تدوین برنامه‌های جدید و اجرای بهتر برنامه‌های گذشته یاری کنند.
مهرور تصریح کرد: ما نیز آماده همکاری با رسانه‌ها در این حوزه هستیم و همان‌طور که همایشی با سمن‌های مردمی برگزار کردیم و دستاوردهای خوبی نیز در این حوزه داشتیم، می‌توانیم کارهای مشترکی را با رسانه‌ها برای آگا‌‌ه‌سازی جامعه، ارائه آموزش‌های همگانی و ... انجام دهیم.
وی گفت: این کار در بخشی از حوزه‌ها از جمله همکاری و تعامل با صدا و سیمای استان البرز به ویژه در حوزه اصلاح الگوی مصرف آب و موضوعات زیست‌محیطی انجام شده و آمادگی داریم با دیگر رسانه‌ها نیز طرح‌های مشترکی را به انجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار