کد خبر: ۲۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 18 September 2016


رئیس سازمان جنگل‌ها، ‌مراتع و آبخیزداری گفت: 95 درصد آتش‌سوزی‌ها در جنگل عامل انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خداکرم جلالی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چندین طرح عمرانی در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ استفاده از جنگل‌ها و ارائه آموزش‌ها در این زمینه یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش میزان آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها است.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که میزان آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها توسط عوامل انسانی به صفر برسد اما متأسفانه مردم هنگام حضور در جنگل بدون توجه به موارد ایمنی گاهی خسارات جبران‌ناپذیری را به این عرصه وارد می‌کنند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه البته امروز با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده شاهد کاهش 15 درصدی سطح آتش‌سوزی‌های در مراتع و جنگل‌های کشور هستیم خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود سطح آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها از فروردین تا پایان مرداد امسال 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

جلالی با بیان اینکه تنها پنج درصد از علت آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها عوامل طبیعی و 95 درصد آن عامل انسانی است خاطرنشان کرد: رعد و برق و گرما نیز از دیگر عوامل آتش‌سوزی هستند که در سال‌های اخیر گرمایش زمین از مهمترین عوامل آتش‌سوزی در مراتع بوده است.

*ارائه آموزش‌های مردمی برای مهار آتش

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه انجام شده است ارائه آموزش‌ها به مردم برای مهار آتش است.

جلالی با بیان اینکه با تجهیز ناوگان زمینی برای اطفای حریق موفق شده‌ایم بخشی از نیازهایمان را در این زمینه مرتفع کنیم خاطرنشان کرد: البته استفاده از ناوگان هوایی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی هم اکنون با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح امسال در 14 استان پرحادثه بالگرد مستقر شده است.

جلالی گفت: با استقرار این بالگردها در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار