مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: سایت‌های مسکن مهر استان کرمانشاه به 43 مدرسه با 580 کلاس درس نیاز دارند.
کد خبر: ۲۹۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 18 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ مرزبان نظری با بیان اینکه دسترسی به امکان آموزشی در محل سکونت دغدغه‌های خانواده‌هاست، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجتمع‌های مسکن مهر کرمانشاه جمعیت زیادی را در خود جای داده است، لذا ساخت مدرسه در مجاورت محل سکونت خانواده‌ها از مهمترین دغدغه‌های آن‌ها محسوب می‌شود.
نظری به 31 سایت مسکن مهر استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون در سایت‌های مسکن مهر این استان 11 پروژه آموزشی در حال ساخت است، اما با توجه به تعداد این مجتمع‌ها و جمعیت ساکن در آن به ساخت مدارس بیشتری نیاز است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه به ساخت 10 پروژه آموزشی توسط بخش دولتی اشاره کرد و افزود: از این تعداد دو پروژه نیمه‌تمام و در دست اجراست که یکی از آن دبستان 15 کلاسه مسکن مهر صحنه است که به‌ دلیل نبود اعتبارات تعطیل شده و برای تکمیل آن به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
این مسؤول با بیان اینکه سایت‌های مسکن مهر 43 مدرسه با 580 کلاس درس نیاز دارد، گفت: تا به حال برای ساخت این تعداد مدرسه اعتباری تامین نشده است، اما وزارت راه و‌ شهرسازی تعهداتی داده است که با همت مسؤولان در راستای حل مشکل سایت‌های مسکن مهر استان کرمانشاه عملی می‌شود.
*خیرین مدرسه‌ساز، بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند
نظری خیران‌ مدسه‌ساز را بازوی توانمند برای آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: به همت خیران مدرسه‌ساز طی 10 سال گذشته حدود 90 مدرسه در استان کرمانشاه ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
وی از تفاهمنامه احداث دو مدرسه روستایی 2 و 3 کلاسه در بخش مرکزی شهر کرمانشاه توسط پدر شهید مجید بهرام‌آبادی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 26 مدرسه توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در سطح استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و ساخت 10 مدرسه دیگر با 34 کلاس درس در دست احداث قرار گرفته و تا پنج ماه آینده تکمیل و تحویل داده می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از خیران مدرسه‌ساز خواست که برای ساخت مدرسه در سایت‌های مسکن مهر نیز پای کار بیایند و افزود: اگر خیری بتواند 50 درصد هزینه ساخت یک‌مدرسه را تامین و یا در بحث پرو‌ژ‌ه‌های نیمه‌تمام نیز 30 درصد هزینه ساخت واحد آموزشی را تامین کند مدرسه به‌نام آن خیر نامگذاری می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار