کد خبر: ۲۹۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 15 September 2016


جانشین امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین وظایف امروز شناخت دشمن و دشمن‌شناسی است که باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرشته حشمتیان ظهر امروز در دوازدهمین نشست هم‌اندیشی استادان درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.

وی افزود: در این راستا دشمن‌شناسی را باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها بدانیم و با بصیرت و ارتقای آگاهی در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم.

این مسؤول با بیان اینکه امروز دشمن در لباس مختلف قصد ضربه زدن به ملت ایران را دارد، تأکید کرد: ایجاد شکاف در جامعه و بین خانواده‌ها از اقدمات و توطئه‌های دشمنان است که باید با آگاهی به آن پرداخته شود.

حشمتیان گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن مشخص بود، اما امروز دشمن و توطئه‌هایش مشخص نیستند و دشمن حتی در لباس دوست نیز وارد میدان شده و قصد ضربه زدن به کشور و رسیدن به اهداف و توطئه‌های دیرینه خود را دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن جوانان کشور را مورد هدف قرار داده است،‌ تصریح کرد: دشمن مسیری را برای جذب جوانان انتخاب کرده است که ذائقه و سلیقه جوانان را مورد تأثیر قرار می‌دهد، لذا آگاهی دادن به جوانان و ارتقای بصیرت آنها از مهمترین اقدامات است.

جانشین امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دانشجو در درس دفاع مقدس باید بداند و بفهمد و به درستی دوران هشت سال دفاع مقدس را درک و لمس کند.

حشمتیان با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ترویج و نهادینه کنیم، اظهار داشت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم اکثریت جامعه را تحت تأثیر قرار دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس پا به پای مردان با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل دشمن ایستادند.

حشمتیان ادامه داد: اما امروز زنان فعال در عرصه دفاع مقدس در حال کم شدن هستند یعنی یا تعدادی زیادی از آنها از دنیا رفته‌اند و برخی دیگر نیز به دلیل کهولت سن توانایی فعالیت در این عرصه را ندارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، گفت: برگزاری نشست‌ها و بازگو کردن دوران هشت سال دفاع مقدس می‌تواند راهکاری اساسی برای تبیین آن دوران به نسل امروز باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار