ویژه دربی هشتاد و سوم
در همه جای ایران، بطور کلی می توان گفت در روزهای قبل و بعد از دربی ،جمعیت زیادی دوقطبی شده و به کری خوانی برای طیف مقابل می پردازند.
کد خبر: ۲۹۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 14 September 2016
مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس یا همان دربی پایتخت ، همیشه از حساسیت های زیادی برخوردار بوده و این حساسیت ها هم مختص به نقطه ی خاصی از ایران نیست.در همه جای ایران، بطور کلی می توان گفت در روزهای قبل و بعد از دربی ،جمعیت زیادی دوقطبی شده و به کری خوانی برای طیف مقابل می پردازند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین عناوین خبرهای قبل از دربی در فضای رسانه ای را بصورت بسته ی خبری ،ویژه دربی به مخاطبان خود ارائه می دهد.
رامین رضائیان همچنان پشت خط
رامین رضاییان پس از پیوستن مجدد به جمع سرخ پوشان پایتخت هنوز نتوانسته برای این تیم به میدان برود و آن طور که از شواهد پیداست این بازیکن در ترکیب ثابت سرخ پوشان در دربی هشتاد و سوم نیز حضور ندارد.
مدافع ملی پوش پرسپولیسی ها که چندی پیش مجددا به این تیم اضافه شد در بازی اول خود نیز روی نیمکت نشست و نظاره گر همبازیان خود بود و بعید به نظر می رسد برانکو که تاکید زیادی بر تمرینات پیش فصل داشت به این زودی ها این بازیکن را در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان بفرستد.این مطلب در افکار نیوز منتشر شده است.
50 دصد مساوی 50 درصد برد پیروزی
بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان،‌ در مورد دربی روز جمعه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: اینطور نیست که پرسپولیس بتواند راحت استقلال را شکست دهد. اینطور نیست که پرسپولیس 5،6 گل به استقلال بزند.
وی ادامه داد: به نظر من 50 درصد بازی مساوی می‌شود و 50 درصد پرسپولیس برنده است. اگر پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی به گل برسد می‌تواند استقلال را شکست دهد اما اگر تا 25 دقیقه ابتدایی گلی به ثمر نرسد به احتمال زیاد بازی مساوی می‌شود.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد: استقلال ته جدول است و چیزی برای از دست دادن ندارد و رو به بازی انتحاری می‌آورد،‌ هرچند برانکو هم کاملا اصول دفاعی را بلد است و بی محابا حمله نمی‌کند.
سلطانی در مورد وضعیت علیرضا بیراوند و مهدی رحمتی هم تصریح کرد: بیرانوند به دروازه‌بان با تجربه‌ای تبدیل شده است و الان بهترین دروازه‌بان ایران است. به نوعی 50 درصد پرسپولیس بیرانوند است. رحمتی دروازه‌بان خوبی است و نمی‌شود او را نفی کرد اما سنش بالاست و دیگر رفلکس گذشته را ندارد. البته با تجربه‌ای که دارد می‌تواند به کمک تیمش بیاید. اگر رحمتی عصبی نشود بهتر است.
وی درباره بهترین و بدترین خاطره‌اش از دربی تهران هم خاطرنشان کرد: یادم می‌آید پیش از آن دربی که با 3 گل استقلال را شکست دادیم من آلمان بودم و به درخواست علی پروین به تهران آمدم تا برای پرسپولیس بازی کنم. البته قرار بود که دقیقه 10 به زمین بروم که بعد از مصدومیت قلیچ به زمین رفتم و بازی را هم بردیم.
پیشکسوت پرسپولیس افزود: بدترین خاطره من هم مربوط به دربی است که پرویز مظلومی مقابل 120 هزار تماشاگر به من گل زد. البته مظلومی قبل از ضربه من را گول زد و به جای اینکه سمت چپ ضربه بزند به سمت راست زد تا استقلال آن بازی را ببرد.
امیری، بلوف پرسپولیس؟!
در حالی که قرار بود کادر پزشکی پرسپولیس امروز در مورد مصدومیت زانوی وحید امیری نظر قطعی خود را اعلام کند، امروز شنیده شد که حضور امیری در دربی بسیار ضعیف شده وشاید گلزن قرمزهای تهران در بازی حساس روز جمعه غایب باشد.
از طرفی روزگذشته، پزشکان پرسپولیس اعلام کردند در تلاشند تا امیری را برای دربی حاضر کنند.
به هرحال باید منتظر ماند و دید در پایان تمرین امروز چه تصمیمی گرفته می‌شود. شاید هم قرمزها قصد دارند تا آخرین لحظه از حضور قطعی امیری برای تقابل با استقلال صحبت نکنند تا تیم آبی پوش پایتخت نتواند برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.گروه ورزشی خبرگزاری برنا به این موضوع پرداخته است.
دوست داشتم در دربی مقابل استقلال بازی کنم
علی فاطمی،بازیکن پیشین پرسپولیس درباره دربی هشتادوسوم تهران خاطر نشان کرد: دربی هشتادوسوم تهران رقابت جذاب و دیدنی است، چراکه استقلال از ابتدای فصل نتوانست امتیازات لازم را کسب کند و مقابل پرسپولیس در صدر جدول جا خوش کرده است. هر دو تیم دنبال سه امتیاز هستند و امیدوارم در این بازی پرسپولیس برنده میدان باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا دوست نداشتی در این دربی حاضر باشی؟»، تصریح کرد: قطعاً هر بازیکنی در هر تیمی دوست دارد یک بار حضور در شهرآورد را تجربه کند. من زمانی در پرسپولیس بازی می‌کردم و خیلی دوست دارم که یک روز این بازی را تجربه کنم./تسنیم
بزرگترین کری استقلال از زبان مجیدی
مربی سابق استقلال گفت: بزرگ ترین کری ما برای رقبا دو ستاره آسیایی روی پیراهن مان است.
فرزاد مجیدی در گفت و گو با کاپ،درباره دربی 83 اظهار داشت:ما برادران مجیدی نیاز به کری خوانی نداریم. اسم ما برای دربی به خودی خود کری است. استقلالی ها برای کری خوانی در دربی اسم «مجیدی»ها را بیاورند و بنشینند کنار و مطمئن باشند که تیم حریف حرفی برای گفتن ندارد.«دربی مال ما آبیهاست».ضمن اینکه عدد 4 هم مال ماست.
وی ادامه داد:واقعا من و فرهاد باید در دربی ها چکار می کردیم که نکردیم؟ فرهاد که 4 تا گل زد و من هم سلطان پاس گل در دربی ها بودم و 5 پاس گل دادم.به عنایتی، محمود فکری، علی سی ثانیه و آخریش که از همه هم بهتر بود و بیشتر بهم چسبید و به همه استقلالی ها بیشتر چسبید به پیروز قربانی دادم. پاس گل سوم دربی 3-2 که در دقیقه 91 و 56 ثانیه آن پاس گل رویایی را دادم.هرچند می خواهم اعترافی کنم و آن این است که در آن لحظه هدفم از سانتر رضا عنایتی بود. می خواستم آن توپ را برای عنایتی بفرستم که پیروز رسید و ضربه سر را زد. در واقع آن گل قسمت پیروز بود.
سرپرست پیشین تیم استقلال درباره اینکه با خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال،روند پیروزی های این تیم در دربی قطع شد بیان داشت:واقعیت است. واقعا از وقتی فرهاد خداحافظی کرد هنوز هیچ دربی را نبرده ایم. اما این باعث نمی شود که پرسپولیسی ها بخواهند برای ما کری بخوانند. چون ما استقلال هستیم. بزرگ ترین کری ما این است که دو بار قهرمان آسیا شدیم و همه تیم های ایرانی باید حالا حالا ها بدوند تا به افتخار ما برسند. بزرگ ترین کری ما برای رقبا دو ستاره آسیایی روی پیراهن مان است.
وی درباره خاطراتش از دربی هایی که در آن حضور داشته گفت:در همان دربی که با گل پیروز 3-2 بردیم، دوستی داشتم که آمد از من بلیط VIP گرفت. من هم فکر می کردم استقلالی هست. وقتی اول بازی داشتند قرآن می خواندند یک دفعه دیدم با پیراهن قرمز قاطی پرسپولیسی ها نشسته است.این موضوع برایم خیلی عجیب بود.هر چند که در انتها او با اشک ورزشگاه را ترک کرد.
مجیدی درباره اینکه چه پیش بینی از دربی جمعه دارد بیان داشت:ز صمیم قلب برای استقلال و منصوریان آرزوی موفقیت می کنم و واقعا امیدوارم استقلال دربی را ببرد.هر چند  نظر قلبی ام این است که استقلال برنده این دربی خواهد بود.
 با تیم بانوان برنده دربی می شویم
ستاره تیم ملی بانوان فوتبال ایران کری‌خوانی را علیه استقلال آغاز کرد و اعلام کرد با این شرایط همراه با تیم بانوان هم می‌توان شاگردان علیرضا منصوریان را شکست داد.
فرشته کریمی، ستاره تیم ملی بانوان که یکی از پرسپولیسی های فوتبال ایران است در  گفتگوی جالبی با ورزش سه با طرح سئوال ،اگر با استقلال بازی کنیم؟گفت: مسلما اگر این بازی انجام شود ما برنده این دیدار خواهیم بود چون توانایی بالایی داریم. البته این را هم بگویم که با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان تیم ملی بانوان را پرسپولیسی ها تشکیل می دهند انگیزه زیادی هم داریم!البته این یک کری خوانی بود و برای حریف ارزش و احترام زیادی قائلم. با توجه به قدرت بدنی متفاوت بانوان و آقایان مسلما ما قدرت لازم برای برتری مقابل آنها را نخواهیم داشت و اگر یک تکل بزنند شاید کل فوتبال ما تمام شود. از تنه به تنه و اتفاقات دیگر هم صحبت نکنیم بهتر است (خنده).
 آبی ها آماده دربی شدند
جدی ترین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از بازی با پرسپولیس از ساعت 16:30 در زمین شماره 2 آزادی برگزار شد.
به گزارش "ورزش سه"، در این تمرین با نظر علیرضا منصوریان عکاسان، خبرنگاران و حتی عوامل رسانه ای باشگاه هم حضور نداشتند و تمرین آبی ها در سکوت کامل برگزار شد.
در تمرین امروز تمام بازیکنان بدون مشکل تمرین کردند که این خبر خوبی برای علیرضا منصوریان پیش از بازی با پرسپولیس محسوب می شود.
در تمرین امروز تنها نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا حضور داشتند و کس دیگری در تمرین این تیم حضور نداشت.بازیکنان ابتدا بدن های خود را زیر نظر استیو جونز گرم کردند و سپس کارهای تاکتیکی زیر نظر منصوریان آغاز شد.
در تمرین امروز بازیکنان به دویدن های سرعتی پرداختند و بعد از آن به مرور آخرین کارهای دفاعی و حمله ای پرداختند. منصوریان مثل روزهای گذشته در کنار سایر بازیکنان کار با توپ انجام داد و این مساله به آنها روحیه داد.
 نتیجه دربی چه خواهد شد؟
آنچه که شرایط موجود نشان می دهد شرایط پرسپولیس برای پیروزی از شرایط استقلال بهتر است اما نکته مهمتر این است که دربی هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده و نمی توان بازی های گذشته و شرایط فعلی یک تیم را ملاک پیش بینی نتیجه دربی قرار داد کما اینکه ثابت شده مدیریت روانی بازی و جو ورزشگاه در روز بازی می تواند نقش بسزایی در نتیجه نهایی داشته باشد.
پیش بینی شما از نتیجه دربی روز جمعه چیست؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار