با هدف بازآفرینی بافت تاریخی شهر
به گفته وي، اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي گلستان نيز به همين منظور پروژه هايي را در جهت مرمت، بهسازي، احيا و حفظ بافت هاي تاريخي شهر گرگان به اجرا درآورده كه اقدام موثري طي چند سال اخير در اين راستا به شمار مي رود.
کد خبر: ۲۹۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 13 September 2016
 مصادف با روز گرگان، راه اندازي خانه گفتمان شهر به منظور بازآفريني بافت تاريخي شهرگرگان مورد بررسي مسوولان و صاحب نظران اين بخش قرار گرفت.

تشكيل اين خانه با هدف كمك به حفظ و نگهداري بافت هاي تاريخي با همكاري دستگاههاي متولي از جمله راه و شهرسازي، ميراث فرهنگي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بررسي شد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در نشست اعضاي هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان به منظور گراميداشت روز گرگان در 20 شهريور ماه؛ علاقمندي خود و آمادگي اين اداره كل را براي تشكيل اين خانه اعلام كرد.

مهندس"ابراهيم مبارك قدم" افزود: توسعه عرصه‌های عمومی دموکراتیک شهری با هدف اطلاع رسانی به شهروندان، آموزش، ایجاد گفتمان بین متخصصان در عرصه های مختلف مرتبط با شهر و مسائل توسعه شهری، منافع عمومی در شهر، ارتقا کیفیت زندگی و افزایش سطح زیست پذیری شهرها در چارچوب اندیشه ایران‌شهر از مزاياي تشكيل اين خانه مي باشد.

به گفته وي، همچنين راه اندازي اين خانه موجب تقویت جایگاه و نقش تشکلها و نهادهای حرفه ای در عرصه معماری و شهرسازی و تعریف مکانی برای گفتگو، تبادل اندیشه، نقد و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه خواهد بود.

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان اظهاركرد: ایجاد تعامل و تفاهم میان انجمنها و موسسات تخصصی معماری و شهرسازی در سطح استاني و شهرستاني به منظور رشد و ترویج حقوق شهرسازی و اعتلای فرهنگ شهرنشینی و برقراری ارتباط مستمر با اندیشمندان و حرفه مندان حوزه شهر و معماری و جلب مشارکت فعالانه آنان در استان به منظور بررسی مسائل و یافتن راهکارهای مناسب برای ارتقاي کیفیت زندگی شهری و انعکاس یافته‌های حاصل از این هم‌اندیشی و گفتمان به دولت، برای اعتلای سیاستها و برنامه های شهری از اهداف اصلی ديگر راه اندازي اين خانه بشمار می رود.

مبارك قدم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي در چند سال اخير موضوع بازآفريني و احياي بافت هاي تاريخي و سنتي شهرهاي كشور را مورد حمايت ويژه قرار داده به طوري كه با شكل گيري دفاتر احيا و مرمت اين بافت ها در مراكز استان ها از جمله گرگان، اقدامات متعددي در اين زمينه به انجام رسانده است.

به گفته وي، اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي گلستان نيز به همين منظور پروژه هايي را در جهت مرمت، بهسازي، احيا و حفظ بافت هاي تاريخي شهر گرگان به اجرا درآورده كه اقدام موثري طي چند سال اخير در اين راستا به شمار مي رود.

اين جلسه در خانه تاريخي كبير برگزار شد.

دكتر "حسين كتولي" مدير دفتر احيا و مرمت بافت تاريخي گرگان نيز از مهمانان مدعو در اين نشست بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار