امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از مکه و مدینه به عنوان مراکز اصلی توحید و هدایت انسان ها یاد کرد و گفت: در این دو شهر می توان آثار حقیقی اسلام را به چشم دید اما متاسفانه سعودی ها به دنبال از بین بردن این آثار هستند.
کد خبر: ۲۹۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 13 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع کرمانشاه با تاکید بر اینکه مکه و مدینه به کشور و گروه خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به عموم مسلمانان جهان است، گفت: رژیم آل سعود به دنبال از بین بردن آثار هدایت از شهرهای مکه و مدینه هستند.
خطیب نماز عید قربان در ادامه افزود: ایجاد امنیت در مناسک حج بر عهده کشور میزبان است اما همگان در مراسم سال گذشته دیدند که چه فجایع عظیمی رخ داد و هفت هزار مسلمان بی گناه که تنها با هدف زیارت خانه خدا در سرزمین وحی حضور پیدا کرده بودند چگونه به دنبال بی تدبیری آل سعود مظلومانه شهید شدند.
آیت الله علما با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اندیشیده شدن چاره ای برای مدیریت صحیح مناسک حج توسط کشورهای اسلامی، گفت: امروز دیگر در بی تدبیری و ناتوانی سعودی ها در اداره مناسک و اعمال حج هیچ تردیدی وجود ندارد.
وی گفت: تنها طی چند سال اخیر حدود 15 هزار حاجی بی گناه در عربستان و در حال عبادت خداوند متعال به دنبال قصور و ناتوانی سعودی ها به شهادت رسیده اند
آیت الله علما در پایان گفت: در مراسم حج امسال نیز سعودی ها دستبند به دست زائران خانه خدا نصب کرده اند تا اعمال و رفتار آن ها در طول حضورشان را زیرنظر داشته باشند که این مغایر با آداب مهمان نوازی و اعمال و مناسک حج است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار