معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در حال حاضر 33 درصد از صنایع موجود در این استان نیمه فعال و تعطیل است.
کد خبر: ۲۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 11 September 2016
محمدرضا مروارید به همراه مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و متولی بخش صنعت و تولید استان در این برنامه از چندین واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در شهرک صنعتی ایلام از جمله شرکت ایلام ایوان لایه، چیپس حسن بیگی، شوری جات و ترشی جات ساجدی (تعاونی 445) و حوله بافی قائم دیدن کرد و در جریان مسائل و مشکلات صاحبان این واحدها قرار گرفت.

استاندار ایلام پس از بازدید ازاین واحدهای و بررسی موانع و راهکارهای بازگشت آنان به چرخه کار و تولید در جمع صاحبان این صنایع گفت: عزم دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور برای احیا و فعال سازی صنایع خرد، کوچک و متوسط بسیار جدی است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: همه موانع کار و مسائل سد راه واحدهای صنعتی و تولیدی استان رصد و شناسایی شده که بر اساس سیاست های دولت یازدهم امسال احیا آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: به همین منظور نشست های هفتگی ستاد تسهیل سرمایه گذاری برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه تولید استان و معرفی صنعتگران به بانک ها برای تامین نقدینگی و تسهیلات به دنبال رویکرد دولت در زمینه رونق تولید و صنعت به صورت منظم برگزار می شود.

استاندار ایلام گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی، از مجموع 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 180 واحد از آنها نیمه فعال و تعطیل است.

به گزارش ایرنا، 116 واحد از مجموع 183 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط استان ایلام با حمایت ها و مشوق های دولت یازدهم قابلیت بازگشت به چرخه تولید دارد.

معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز پیشتر در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: اکنون 33 درصد از صنایع موجود در این استان نیمه فعال و تعطیل است.

رضا محمد رحیمی گفت: 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.

وی تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان را به ترتیب 141 و 42 واحد اعلام کرد و افزود: در گذشته برای اجرا و بهره برداری از واحدهای نیمه فعال و تعطیل ایلام با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع بیش از 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: برای احیا و فعال سازی دوباره این واحدها در دولت یازدهم برنامه ریزی های مناسب و کوشش های بسیاری انجام شده به گونه ای که در نخستین گام به منظور دستیابی به این مهم مسائل و موانع آنها به صورت کارشناسی و علمی شناسایی رصد و شده است.

محمد رحیمی یادآور شد: بر پایه این بررسی ها، 30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل به مجموع 116 واحد صنعتی خرد، کوچک و متوسط در استان ایلام با سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت فعال سازی دوباره و بازگشت به چرخه کار و تولید است.

وی مهمترین مشکلات و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام را نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه اعلام کرد.

معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام مسایل مدیریتی و اختلاف شرکا و نیز مشکلات مربوط به بازار فروش محصولات تولیدی را از دیگر موانع و چالش های اصلی تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی استان دانست./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار