رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت تولید کاغذ با بکارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دوباره احیا شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 11 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر شنبه‌شب در سلسله همایش‌های بصیرتی خط 57 با موضوع اقتصاد مقاومتی، قراردادهای نفتی، حقوق‌های نجومی و FATF که در حسینه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی باید درون‌نگری و برون‌نگری را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌هایی که در کمیسیون اقتصادی شده است حوزه صنعت در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: در صنعت تولید کاغذ رکود نامناسبی در مقایسه کاغذ ایرانی با کاغذ خارجی وجود داشت و بسیاری از کارخانه‌های تولید کاغذ داخلی تعطیل شده بودند که تدابیری در این قضیه اتفاق افتاد.

پژمانفر در خصوص عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در صنعت کاغذ ادامه داد: با شناسایی‌هایی که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شد، دوره موقت دو ساله برای کارخانه‌داران کاغذ تعریف گردید تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت تولیدکنندگان کاغذ توانایی خود را به سطح استانداردی افزایش دهند.

وی افزود: گزارشی که در حال حاضر از کارخانه‌های تولید کاغذ داریم حاکی از آن است که این کارخانه‌ها در دو شیفت مشغول تولید و کار هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت از دیگر اقدامات مجلس شورای اسلامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در حوزه پوشاک هم اقداماتی انجام شده است و در تولید پنبه، نخ، پارچه‌بافی و چاپ پارچه و دوخت تمهیداتی صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث لباس تنها موضوع اقتصادی مطرح نیست بلکه رویکردهای فرهنگی هم در این زمینه لحاظ شده است.

هر ایرانی در بدو تولد دارای کد بیمه می‌شود

در ادامه این نشست امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاحاتی در بیمه برای نیازمندان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم ادامه داد: موضوع آزمون وسع برای شناسایی نیازمندان بیمه انجام خواهد شد که در این راستا شاهد خواهیم بود که هر ایرانی در بدو تولد دارای کد بیمه می‌شود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار