استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: گردشگری و تجارت از پتانسیل های شهرستان جوانرود برای رسیدن به توسعه است که باید تقویت شود.
کد خبر: ۲۹۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 11 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا؛ اسدالله رازانی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی جوانرود؛ افزود: سالیانه یک میلیون و 500 هزار گردشگر عمدتا با نگاه خرید کالا به جوانرود می آیند لذا باید به اینکه اسم شهر جوانرود به عنوان مرکز خرید کالا در کشور شناخته شود و با دید یک سرمایه به آن نگاه کنیم.
وی اضافه کرد: برای تقویت هر چه بیشتر این موضوع تمام تلاشمان را انجام بدهیم به گونه ای که مردم استان های دیگر وقتی برای خرید به اینجا آمدند راضی برگردند.
وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در منطقه باید به وضعیت راه های منطقه توجه ویژه ای بشود.رازانی گفت: به دنبال چهار بانده کردن راه جوانرود و نصب گاردریل هستیم هر چند احداث یکصد کیلومتر راه حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال برآورد هزینه دارد اما باید از یک جایی کار را شروع بکنیم و به بهانه اینکه بودجه نیست نباید از شروع کار ترسید چرا که خداوند در قرآن وعده رساندن روزی را داده است.وی موانع و محدودیت های توسعه در شهرستان جوانرود را بیشتر از سایر شهرستان های استان عنوان کرد.
رازانی افزود: در سایر نقاط استان به دلیل وجود دشت و زمین کشاورزی قابلیت کشاورزی بالایی داریم در حالی که در شهرستان جوانرود و شهرهای منطقه اورامانات این وضعیت چشمگیر نیست.
وی بیان داشت که به عنوان مثال مجموع زمین های کشاورزی دیم و آبی در پاوه به 700 هکتار نمی رسد در حالی که ما در کل استان نزدیک به یک میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی داریم.
به گفته رازانی وضعیت جوانرود از نظر زمین کشاورزی مانند پاوه است هر چند در پاوه از طریق بازارچه رسمی دسترسی به مرز وجود دارد در حالی که شهرستان جوانرود طبق نقشه به مرز دسترسی دارد اما در عمل از دسترسی به شکل رسمی به مرز محروم است.
وی بیان داشت که در مجموع در بخش های کشاورزی و تجارت در شهرستان جوانرود دچار محدودیت هستیم ضمن انکه وضعیت خاص جغرافیایی منطقه در بخش صنعت نیز ما را دچار محدودیت کرده که به اینها مشکل آب را هم در منطقه باید اضافه بکنیم.
رازانی افزود: به دلیل مشکل تامین آب برای واحدهای صنعتی برخلاف سایر شهرستان های استان در اینجا شهرک صنعتی نداریم و این مساله باعث شده تا در این منطقه رتبه یک بیکاری در کل استان را داشته باشم.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد که باید به دنبال تقویت بخش گردشگری و تجارت در منطقه باشیم چرا که این 2 بخش به هم گره خورده، لذا باید چگونگی برخورداری جوانرود به مرز رسمی در دستور کار قرار بگیرد.
رازانی همچنین بخش دیگر برنامه های توسعه ای منطقه را تمرکز بر تولید گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک عنوان کرد.
وی تاکید کرد که دایر کردن شهرک صنعتی در جوانرود باید در دستور کار قرار بگیرد و به همین منظور مصوبه شورای برنامه ریزی در خصوص ممنوعیت دایر کردن واحد صنعتی در خارج از شهرک های صنعتی را حداقل در مورد شهر جوانرود ملغی اعلام کرد.
بازدید از جاده قدیم جوانرود به پاوه، پروژه تصفیه فاضلاب جوانرود، مجتمع تجاری گردشگری جوانرود، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان جوانرود از دیگر برنامه های رازانی در سفر یک روزه به شهرستان جوانرود بود.
شهرستان جوانرود با دارا بودن 2 بخش مرکزی و کلاشی و 93 روستا 76 هزار نفر جمعیت دارد و از این تعداد 52 هزار نفر در شهر جوانرود ساکن هستند.شهرستان جوانرود در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار