مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون مدیریت پسماندها به منظور پایش آلودگی و صحه گذاری بر بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و اطمینان از صحت عملکرد سیستم های تصفیه فاضلاب توسط آزمایشگاه معتمد حفاظت محیط زیست در بیمارستان های استان انجام شد.
کد خبر: ۲۹۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 11 September 2016
تابناک سیستان و بلوچستان/ در راستای اجرای قانون مدیریت پسماندها به منظور  پایش آلودگی و صحه گذاری بر بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و حصول اطمینان از صحت عملکرد سیستم های تصفیه فاضلاب و همچنین نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد سازمان، بیمارستان های سطح استان مورد پایش زیست محیطی تابستانه قرار گرفتند.
با توجه به اثرات نامطلوب مدیریت ناصحیح پسماندهای پزشکی بالاخص پسماندهای عفونی بر محیط زیست و سلامت عمومی نمونه برداری از سیستم تصفیه فاضلاب و انجام تست دستگاه بی خطرساز پسماندهای عفونی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان با نظارت کارشناسان آزمایشگاه این اداره کل در دست اجرا می باشد.
آزمون میکروبی زباله های عفونی بیمارستانی (تست امحاء پسماند) به منظور سنجش فاکتور باسیلوس استئاروترموفیلوس و آزمون میکروبی و فیزیکوشیمیایی پساب خروجی دستگاه بی خطرساز  جهت اطمینان از صحت و سالم بودن دستگاه مذکور توسط آزمایشگاه معتمد سازمان انجام می پذیرد.
در برنامه پایش زیست محیطی بیمارستان های استان علاوه بر موارد ذکر شده نحوه جداسازی، بسته بندی،حمل و نگهداری موقت،بی خطرسازی و دفع پسماندهای بیمارستانی در محیط بیمارستان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
در صورت عدم تطابق نتایج آزمون های صورت گرفته با استانداردهای زیست محیطی مراتب به بیمارستان مورد نظر اعلام می گردد.
برنامه پایش زیست محیطی بیمارستان ها به صورت فصلی در سرتاسر استان انجام می پذیرد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار