فرماندار اردبیل با اشاره به مشکلات شوراهای اسلامی روستاها از نبود شورای اسلامی در 82 روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 29 April 2015

به گزارش ایرنا، جواد زنجانی روز چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اردبیل گفت: از 150 روستا تنها اعضای شوراهای اسلامی 68 روستا مشخص هستند که نشان می دهد رفته رفته تمایل افراد برای حضور و عضویت در شوراها کاسته می شود.

وی با اشاره به مسوولیت سنگین اعضای شوراها، محدودیت های مالی، مکانی و قانونی شوراهای روستایی را یکی از دلایل کاهش عضویت در شوراها عنوان کرد.

فرماندار اردبیل با تاکید بر سالم سازی فضا در انتخابات اظهار کرد: مسوولان سیاسی و فرهنگی باید به این امر توجه کرده و فضا را آماده کنند تا مردم هم احساس مسوولیت کرده و برای اداره امور خود وارد عرصه شوند.

او با بیان اینکه می توان حتی در سطح شهرستان ها امور را به شوراها و شهرداری ها تفویض کرد، گفت: با وجود دوراندیشی مسوولان مبنی بر مشارکت مردم در اداره امور خود از سال 1378، شوراها امروز به انتخاب شهردار و دهیار بسنده کردند.

زنجانی ادامه داد: دولت یک اجرا کننده موفق نیست و می تواند در مقام هماهنگی فعالیت کند چرا که فعالیت هایی که به دولت واگذار می شود نشان داده دستگاه های اداری جوابگو نیست.

نمایندگان شوراهای شهر و روستای شهرستان اردبیل در ادامه با اشاره به تمرکز امکانات در مرکز استان به مشکلات خود را از جمله نبود فضای ورزشی، حمایت معنوی و فکری از شوراها، تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت برای املاک و زمین های کشاورزی، افزایش میزان و کاهش نرخ سود وام مسکن روستایی، تشویق سرمایه گذاران در روستاها با معافیت های مالیاتی، اصلاح قانون شوراها توسعه راههای روستایی، طرح های هادی روستایی و توجه به مسایل زیست محیطی، بیمه و حق الجلسه شوراها، تجهیز و اختصاص فضای کاری به شوراها و بها دادن بیشتر دستگاه های اجرایی به شوراها بیان کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار