مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه صنایع دستی علاوه بر ثروت‌آفرینی باعث انتقال فرهنگ می‌شود، گفت: ۳۶ هزار هنرمند در استان همدان دربخش صنایع دستی شاغلند.
کد خبر: ۲۹۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 07 September 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه صنایع دستی علاوه بر ثروت‌آفرینی باعث انتقال فرهنگ می‌شود، گفت: ۳۶ هزار هنرمند در استان همدان دربخش صنایع دستی شاغلند.

به گزارش مهر، علی مالمیر در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و بازرگانی استان همدان گفت: نمایشگاه صنایع دستی درراستای ترویج فرهنگ استفاده از این محصولات برگزار شده است.

وی تولید مبتنی بر مزیت بومی را باعث موفقیت صنعت دانست و افزود: در این صورت مزیت رقابتی نیز ایجاد می‌شود و می‌توان با قیمت مناسب در بازار ایجاد ارزش کرد و به رقابت پرداخت.

مالمیر با بیان اینکه صنایع دستی بسترساز ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: ویژگی هنر صنایع دستی تک بودن محصولی بودن آن است زیرا هنر تکرارناپذیر است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر ثروت‌آفرینی باعث انتقال فرهنگ می‌شود، افزود: سازگاری با اقتصاد مقاومتی یکی از ویژگی‌های صنایع دستی است و با توجه به این مقوله می توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ارزش افزوده صنایع دستی را مناسب عنوان کرد و گفت: برخی محصولات صنایع دستی ۱۰۰ درصد ارزش افزوده دارد اما هنوز بازاریابی خاصی برای آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ۶ درصد اشتغال استان همدان به بخش صنایع دستی مربوط است و ۳۶ هزار نفر از جمعیت این استان را هنرمندان فعال در رشته صنایع دستی تشکیل می دهند، گفت: با شکل‌گیری صنایع دستی در کنار یک تولید اقتصادی، تولید فرهنگی نیز ایجاد می‌شود.

مالمیر به جهانی شدن شهر سفال لالجین اشاره کرد و گفت: سفالگری در منطقه لالجین نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده و به نسل حاضر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان سهم صنایع دستی از صادرات گمرک استان همدان را  ۸.۸ درصد عنوان کرد و گفت: ۸۰ رشته صنایع دستی در نمایشگاه محصولات خود را عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها و تعاونی‌های مربوط به صنایع دستی در نمایشگاه حضور دارند، بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌ای به متراژ ۱۱۵ متر به شهر جهانی لالجین اختصاص یافته است.

مالمیر گفت: این نمایشگاه در ۳ سالن ابن‌سینا، الوند و هگمتانه و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان دایر است و در این نمایشگاه ۱۶۰ غرفه پیش‌بینی شده که از ۱۶ تا ۲۰ شهریورماه میزبان علاقمندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: غرفه سوغات و مراسم آئینی و جشن نیز برای این نمایشگاه پیش‌بینی شده تا لحظات خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار