استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: بانک ها به جای آن که مانع اجرای سیاست های دولت باشند باید مجری سیاست های دولت باشند.
کد خبر: ۲۹۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 07 September 2016
دکتر غلامرضا شریعتی در نشست ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با انتقاد از حضور نداشتن برخی مدیران بانک ها در این نشست گفت: برخی بانک تنها از اعتبارات و منابع استان استفاده می کنند اما هیچ نوع خدماتی به مردم استان ارایه نمی دهند.

وی افزود: بانک ها فقط قسمت مالی بخشنامه تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط را می بیند اما دولت مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را نیز در نظر دارد.

استاندار خوزستان با بیان این که اگر بانک های عامل استان عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات نداشته باشند به مقامات ذی صلاح گزارش خواهد داد تصریح کرد: ظاهرا برخی از مدیران بانکی استان در ماه گذشته در مرخصی به سر می بردند که هیچ تغییری در آمار پرداختی هایشان صورت نگرفته است.

وی با بیان این که خوزستان رتبه پنجم یا ششم در استفاده از اعتبارات را دارد اما در پرداخت تسهیلات بانکی رتبه سی ام در کشور را دارد اظهار کرد: همه مسئولان بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید دارند اما بانک های استان به این موضوع توجه ندارند و ظاهرا دغدغه برخی از آن ها هم تولید نیست.

 

وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان مطابق با این استان نیست

شریعتی همچنین با اشاره به وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان توضیح داد: پارک علم و فناوری خوزستان جایگاه مناسبی در کشور ندارد و استان هایی مثل اصفهان، خراسان، فارس و... از ما جلوتر هستند و این در حالی است که وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان نامناسب است و مطابق با استان خوزستان نیست.

وی افزود: البته دلیل وضعیت فعلی تنها متوجه مسئولان پارک علم و فناوری نیست بلکه مجموعه عواملی در استان در آن دخیل هستند.

استاندار خوزستان با بیان این که برای ارتقاء پارک علم و فناوری خوزستان نیاز به کاری جدی و برنامه ریزی است توضیح داد: برای بهتر شدن وضعیت پارک علم و فناوری کاری نشده است و اگر هم شده پراکنده کاری بوده است.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خوزستان باید مانند خوزستان که رتبه دوم در تولید ناخالص ملی را دارا است جایگاه خودش را در اقتصاد دانش بنیان حفظ کند.

وی گفت: ما نیز آمادگی هرگونه حمایت و همکاری را برای گسترش، شکوفایی و تقویت پارک علم و فناوری داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار