کد خبر: ۲۹۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 04 September 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا استان خواستار بررسی شرایط استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه منتظر القائم شهرستان فردیس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه در سالن معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دولت در تاریخ بیست و ششم تیرماه سال جاری مصوبه ای در رابطه با مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه کرد که استانداران موظف به مشخص کردن برش هر استان شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها اجرایی نیز باید در راستای این مصوبه به وظایف خود عمل کنند، افزود: مصوبه دیگری در مورد راهکارهای اجرایی مقابله با آلودگی هوای کلان‌شهرها نیز در دستور کار قرار گرفت که این مهم نیز نیازمند ارائه برش استانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تاکید کرد: دستگاه های اجرایی دو هفته فرصت دارند پیشنهادات خود را بر اساس مصوبه و تکلیفی که دولت بر عهده آنان گذاشته، ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهادات در جلسه ای کارشناسی شده و پیش نویسی از آن تهیه و به دستگاه های اجرایی ارائه خواهد شد.

محمدی با اشاره به محدودیت های مصرف مازوت در نیروگاه ها، گفت: در نامه ای که توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت نفت و نیرو ارسال شده، نام نیروگاه منتظرالقائم نیز وجود دارد بر این اساس این نیروگاه می توانند در شرایط کمبود گاز از سوخت مازوت استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان کرد: با توجه به اینکه سوخت مازوت این نیروگاه پلمب شده و فک پلمب نیازمند دستور دادستانی است، این شرایط خاص در جلسه ای که با حضور استانداری و دادستان برگزار می شود، تعریف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار