شهردار قزوین با اشاره به اهمیت و روند مرمت مدرسه علمیه صالحیه گفت: امید است هرچه سریع‌تر مرمت این مدرسه تاریخی و فرهنگی انجام شود تا شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید آن باشیم.
کد خبر: ۲۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 01 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود نصرتی در همایش مؤسس صالح که در مدرسه علمیه صالحیه قزوین با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برگزاری این همایش در هفته نکوداشت قزوین منشأ برکات بسیاری برای استان قزوین است.

وی با اشاره به پایتخت بودن قزوین در زمان صفویه بیان کرد: قزوین به مدت 54 سال پایتخت عهد صفوی بود که در این مدت توانست جایگاه رشد و نمو مذهب تشیع باشد و این مهم یکی از افتخارات شهر قزوین محسوب می‌شود.

شهردار قزوین با بیان لزوم برگزاری همایش مؤسس صالح در هفته قزوین یادآور شد: مرمت طبقه نخست مدرسه علمیه صالحیه که در قرن سیزدهم به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه فلسفی در جهان تشیع بوده است به اتمام رسیده ولی بخش‌هایی از این مدرسه همچون قسمت جنوبی هنوز مرمت نشده است.

نصرتی تأکید کرد: مرمت بخشی از مدرسه علمیه صالحیه بر عهده شهرداری قزوین است.

این مسؤول با اشاره به اهمیت و روند مرمت مدرسه علمیه صالحیه خاطرنشان کرد: امید است هرچه سریع‌تر مرمت این مدرسه تاریخی و فرهنگی انجام شود تا شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید آن باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار