سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کرمانشاه؛
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان را فرصتی مغتنم در نخبه‌پروری و کشف استعدادهای برتر عنوان کرد.
کد خبر: ۲۸۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 31 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازفارس؛مریم اسلام‌پناه برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات استانی قرآن‌کریم را فرصت مناسبی برای استعدادیابی نخبه‌های قرآنی استان کرمانشاه دانست و اظهار داشت:استان کرمانشاه طی چند سال اخیر در بخش قرآنی فعالیت چشمگیری را از خود نشان داده است که این خود می‌تواند یک شروع خوب برای نخبه‌پروری و تدوین برنامه‌های قرآنی باشد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه برگزاری سی و هشتمین مرحله مسابقات سراسری قرآن‌کریم به میزبانی استان کرمانشاه در سال گذشته را امتیاز خوبی برای مجموعه قرآنی استان و تمرکز بر دستاورد استعدادهای جوان با استفاده از کسب تجارب بیشتر عنوان کرد و گفت: درسی  و نهمین مرحله مسابقات استانی قرآن‌کریم با اعلام نتایج برتر از سوی داوران، اساتید با برنامه کاربردی‌تر این مستعدان قرآنی برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآنی آماده می‌شوند.
وی بر شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر نخبه‌های قرآنی استان کرمانشاه از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید و بیان کرد:استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و نخبه‌پروری دارد که با استفاده مناسب از این پتانسیل می‌توان در هدایت این سرمایه‌های قرآنی رتبه‌های شاخصی در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرد.
اسلام‌پناه حضور استعدادهای برتر قرآنی در استان کرمانشاه را فرصت مغتنمی برای عملی کردن دستورات و سفارشات آیات نورانی قرآن‌کریم در جامعه نخبگان و ایجاد جوی معنوی برای استفاده بیشتر از فیوضات این کتاب آسمانی در مجموعه نخبگانی کشور توصیف کرد.
این مسؤول در پاسخ به این پرسش مبنی بر توصیف راهکارهای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی استان کرمانشاه، اظهار داشت:درمرحله نخست بنیاد خانواده و سپس نظام‌های آموزش و پرورش،سازمان‌های دولتی و خصوصی، محیط پیرامونی جامعه و... باید با برنامه‌ریزی در کشف این استعدادهای قرآنی، هدایت و حمایت آن‌ها به شکلی کارشناسی و تخصصی تا مرحله نخبه‌پروری گام بردارند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه ادامه داد:علاقمندان به مباحث قرآنی در ابتدای راه افرادی مستعد هستندکه حرکت آن‌ها برای دستیابی به مسیر استعدادهای برتر تا فعالیت در جایگاه نخبه‌پروری فراز و نشیب‌هایی دارد که باید متناسب با ساز و کار مناسب اداری و سازمانی باشد.وی خاطرنشان کرد: بانوان استان کرمانشاه همواره مشارکت خوبی در فعالیت‌های قرآنی دارند و به این مسئله معنوی و فرهنگی بسیار مشتاق و فعال‌تر از آقایان اهمیت می‌دهند.
اسلام‌پناه ادامه داد: نیمی از پیکره هر جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که مبنایی برای استحکام اساس و بنیاد خانواده در فرزند‌پروری، تربیت نخبه‌های علمی، فرهنگی و در نهایت هدایت نسل آینده‌ساز کشور به‌سوی تکاملی نهایی و معنوی هستندکه باید بر تقویت محوری این پیکره اصلی جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی توجه شود.
این مسؤول حضور سرزده و سرکشی از سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در کرمانشاه را به‌صورت شخصی و علاقمندی به مباحث قرآنی عنوان کرد و گفت:به مسؤولان همه دستگاه‌های اجرای که سابقه برگزاری مسابقات قرآنی و یا نیت حمایت از نخبگان قرآنی استان دارند حضور در جمع این استعدادهای برتر قرآنی را برای شناسایی ظرفیت‌های استان پیشنهاد می‌کنم.
اسلام‌پناه بر رسیدگی به درخواست اجماع داوران در یکپارچگی و تعامل متقابل دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مسابقات قرآنی زیر نظر یک واحد منسجم بانام ستاد عالی مسابقات به‌عنوان متولی اصلی این مراسمات فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش پراکندگی در برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد اتحاد ملی سبب هم‌افزایی در کارها می‌شود که بهترین نتیجه آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، انسجام تجهیزات، هماهنگی بیشتر در فعالیت‌های برتر قرآنی و... است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه در ادامه دغدغه این دستگاه اجرایی را ایجاد تعهد متقابل جامعه نخبه نسبت به جامعه عمومی عنوان کرد و افزود:نخبگان استان به واسطه نعماتی الهی در برخورداری از استعدادهای خدادادی در قبال جامعه پیرامونی باید بیشتر احساس مسؤولیت کنند و به قدر توانایی‌های خود متعهد باشند.
اسلام‌پناه با تشریح بخشی از فعالیت بنیاد نخبگان در حمایت از استعدادها و نخبه‌پروری در استان کرمانشاه،بیان کرد: بنیادنخبگان درحقیقت وزارتخانه‌ای علمی است که خروجی برتر سازمان‌ها از جمله اداره اوقاف، دانشگاه‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای و... را زیر نظر دارد و با شناسایی، هدایت و حمایت از این ظرفیت‌ها، عملکردی سیاست‌گذاری و نظارتی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار