برای نخستین بار در کشور
برای نخستین بار در کشور کارخانه تولید پل مسافر به هواپیما در استان البرز آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۲۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 29 August 2016
معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت استان البرز با حضور در شهرستان نظرآباد کارخانه تولید پل انتقال مسافر به هواپیما را در این شهرستان افتتاح کرد.
براساس این گزارش،‌ محسن صالحی نیا ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از این شرکت اظهار داشت: با افتتاح این شرکت می‌توان گفت که ایران ششمین کشور تولید کننده پل انتقال مسافر به هواپیما می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه صنعت را امروز با خوبی در کشور شاهد هستیم لذا باید تلاش خود را برای رسیدن به این مهم بیشتر کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه برای راه‌اندازی این کارخانه سرمایه‌ای بالغ بر 350 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تأمین شده است، گفت: این شرکت در شهرک صنعتی سپهر در نظرآباد آغاز به کار کرده است.
در ادامه این مراسم ابوئی مهریزی معاون توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طی سخنانی با بیان اینکه حمایت تولیدات داخلی می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه صنعت کشور محسوب شود.
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین مصوبه دولت این است که دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند را خریداری کنند که این مهم نیز عاملی بسیار تأثیرگذار در حمایت از صنعت و تولیدات داخلی است.
این مسؤول تصریح کرد: با توجه به اینکه اینگونه محصولات براساس استاندارد بین‌المللی و تحت لیسانس تولید می‌شود لذا نیازمند حمایت بیشتر است.
براساس این گزارش،‌ کارخانه تولید پل مسافر به هواپیما اکنون ظرفیت اشتغال برای 400 نفر را ایجاد کرده است و در این راستا و با تمهیدات اندیشید شده امکان توسعه اشتغال نیز در این کارخانه است که در آینده نزدیک 100 نفر دیگر جذب این کارخانه خواهند شد.
براساس این گزارش، تکنولوژی ساخت این پل پیش از این در اختیار 4 کشور اروپایی و 1 کشور آسیایی بود که متخصصان این واحد صنعتی با انتقال تکنولوژی از کشور کره جنوبی موفق به بومی سازی این صنعت شدند.
این گزارش می‌افزاید: هم اکنون ایران به جمع کشورهای تولیدکننده این محصول پیوسته است.این واحد تولیدی قادر است سالیانه 20 دستگاه پل انتقال مسافر تولید و روانه بازار کند.
همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دو محصول شامل طرح «موتور ضدانفجار استاتور الکتروموتور 4410 کیلوات دی سی» با کاربرد در صنایع نورد فولاد و «ترمز مغناطیسی» برای استفاده در صنعت حفاری نفت و گاز رونمایی شد.
ضمن اینکه در هفتمین روز از هفته دولت بهره‌برداری از شرکت فرآوری فروکتوز ناب البرز با حضور وزیر صنعت در شهرستان نظرآباد انجام شد.
لحظاتی پیش و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت فرآوری فروکتوز ناب با مشارکت بانک صنعت و معدن و تجارت بهره‌برداری شد.
در این مراسم که با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد، معاون عمرانی استاندار البرز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ما برای توسعه و رسیدن به پیشرفت تحقق برنامه‌های اقتصادی است.
هیربد معصومی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با جذب سرمایه‌گذاران مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی را در استان البرز بیشتر فراهم کنیم.
وی تأکید کرد: البته پس از برجام در این زمینه با تحولات اساسی روبه رو شده‌ایم، لذا با جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانیم اهداف خود را در زمینه اقتصادی بیشتر محقق سازیم.
این مسؤول با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه اقتصادی دارد، افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی می‌تواند ما را به سمت پیشرفت بیشتر سوق دهد.
معصومی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری به این استان سفر کرده‌اند، بیان داشت: سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت در مسیر توسعه اقتصادی با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این استان باید به صورت اساسی و دقیق انجام شود تا بتواند در جذب سرمایه‌گذاران تأثیرات بسیار خوبی را داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار البرز در ادامه سخنان خود به بهره‌برداری از شرکت فرآوری فروکتوز ناب البرز اشاره کرد و گفت: این شرکت در شهرستان نظرآباد با اعتباری بالغ بر 30میلیون یورو و اعتبار ریالی یک‌هزار و 500 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
به گفته وی با راه‌اندازی این شرکت برای 176 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
معصومی محصولات این واحد صنعتی را شامل تولید فروکتوز شربت فروکتوز نشاسته، ذرت، گلوکوز، کستروز، گلوتن عنون کرد.
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: این شرکت همچنین ضمن تولید شیرین‌کننده‌های موادغذایی، غلات فرآوری شده را به صورت نشاسته تبدیل به شربت‌های قندی مانند فروکتوز و گلوکز و ... نیز می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار