معاون استاندار مازندران عنوان کرد
معاون استاندار مازندران با اشاره به وجود 37 هزار هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان اظهار کرد: حدود 95 درصد شالی کشاورزان در سال زراعی جاری برداشت شده است.
کد خبر: ۲۸۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 29 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، احمد منفرد عصر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان با محوریت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای ارائه خدمات به مردم و نمایش دستاوردهای دولت است.
 
وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر در همه زمینه‌ها الگو بودند و سیره آنها برای‌مان بسیار مهم است.
 
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه این شهرستان با وسعت 3 هزار کیلومتر مربع دارای قله دماوند به عنوان بام ایران، رودخانه هراز و محور مواصلاتی هراز است که از مواهب استراتژیک محسوب می‌شوند، تصریح کرد: آمل در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولید، صنعت، درآمد ارزی، دام و طیور سرآمد است.
 
این مسؤول یادآور شد: شهرستان آمل بیش از 37 هزار هکتار مزارع شالیزاری دارد که تاکنون بیش از 95 درصد آن برداشت شده است.
 
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه آمل دیار علما، فقها، اندیشمندان، سیاسیون و مهد علم و اندیشه است، اظهار کرد: این شهرستان با تقدیم 40 شهید در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 برای همیشه جاودانه شده و در وصیت‌نامه امام راحل جای گرفت.
 
این مسؤول با اعلام اینکه آمل از لحاظ صنعت و کشاوری کم‌نظیر است، ادامه داد: امسال در زمینه قیمت محصول برنج دچار مشکل خاصی نیستیم بلکه قیمت‌ها برای فروش محصول مهیا بوده و این امر به دلیل تدبیر هیأت دولت درباره منع ورود برنج خارجی و واردات بی‌رویه است.
 
منفرد، قیمت برنج امسال را بین 83 هزار تا 86 هزار تومان دانست و بیان کرد: این روند شرایط مطلوب اقتصادی را برای کشاورزان رقم زد.
 
وی با بیان اینکه بیش از 40 تا 45 درصد صنعت استان در آمل مستقر است، یادآور شد: جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی مستمر در این شهرستان برگزار می‌شود و تاکنون با برگزاری حدود 15 جلسه روند خوبی وجود دارد.
 
معاون استاندار مازندران صنایع را به سه دسته فعال، نیمه‌فعال و غیر فعال تقسیم‌بندی کرد و گفت: حفظ وضعیت اشتغال برای واحدهای و صنایع نیمه‌فعال و فعال از مهم‌ترین اهداف است.
 
این مسؤول با اشاره به اینکه سعی داریم تا ایجاد اشتغال بیشتر در واحدهای نیمه‌فعال برقرار شود، ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی سعی شد تا با توجه به راهکارهای موجود از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان آمل با شعار هر روستا حداقل یک دهیاران و بخشداران را وارد میدان کنیم.
 
منفرد با تأکید بر اینکه با کمک یکی از بانک‌ها و سازمان شیلات ایران به همراه همکاری مسؤولان استانی توافقات لازم در راستای اقتصاد مقوامتی شکل گرفت، تصریح کرد: این اقدامات برای ایجاد کارگاه‌های تکثیر ماهیان خاویاری است که تاکنون حدود 20 درخواست آمادگی برای ایجاد فعالیت اعلام شده و در مرحله سیر نهایی قرار دارد.
 
وی گفت: در این طرح با استفاده از چاه‌های نیمه‌عمیق کار در زمینه شیلات شکل می‌گیرد که 15 درصد از سود بانکی تسهیلات ارائه شده از سوی دولت تقبل شده و افراد متقاضی تنها سه درصد سود را پرداخت می‌کنند.
 
فارس
برچسب ها: شالی برداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار