آرامگاه سعدی یکی از پربازدیدترین اماکن فرهنگی-گردشگری کشور می باشد.اما بافت ساختمانی و اجتماعی اطراف این جاذبه گردشگری ارزشمند، بسیار نامناسب است ؛بطوریکه محله همجوار با سعدیه یکی از نامناسب ترین محله ها از لحاظ شهرسازی و اجتماعی است.
کد خبر: ۲۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 28 April 2015

به گزارش تابناک فارس؛آرامگاه سعدی یکی از پربازدیدترین اماکن فرهنگی-گردشگری کشور می باشد.اما بافت ساختمانی و اجتماعی اطراف این جاذبه گردشگری ارزشمند، بسیار نامناسب است ؛بطوریکه محله همجوار با سعدیه یکی از نامناسب ترین محله ها از لحاظ شهرسازی و اجتماعی است.

سعدی،همچنان در انتظار توجه!

این موضوع از طرفی نه در شأن شاعر بلند آوازه و جهانی کشورمان است و نه برای جذابیت توریستی شهر شیراز مناسب.

سعدی و آرامگاهش به راستی پتانسیل بزرگی در شهر شیراز محسوب می شود و حتی می تواند دارای مجموعه ای شامل تالار و موزه مشاهیر و حتی فراتر از مجموعه حافظیه داشته باشد.

در همین زمینه محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر شیراز،با اشاره به وضعیت نابسامان اطراف آرامگاه سعدی اظهار داشت: بافت فرسوده اطراف آرامگاه سعدی باید با ارائه بسته تشویقی به مردم و مشارکت اهالی محله سعدی احیا شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این محله و اطراف آرامگاه سعدی توسط شهرداری شیراز انجام شده است، گفت: شهرداری شیراز 10 سال قبل با صرف 7 میلیارد تومان 700 منزل اطراف آرامگاه را خریداری و تبدیل به فضای سبز کرده است.

هاجری افزود: میراث فرهنگی استان فارس این محدوده را به آرامگاه الحاق کرده و با این عمل مردم را از داشتن فضای سبز در این محله محروم کرده است.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: نزدیک به 10 سال است که با بهانه ساخت تالارسعدی پشت آرامگاه شیخ اجل حفاری شده اما تاکنون اقدامی برای ساخت تالار انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در مناسبت‌های مختلف گردشگران زیادی برای زیارت آرامگاه سعدی در این محله حضور می‌یابند، تصریح کرد: تاکنون پارکینگی در اطراف آرامگاه ساخته نشده و همین امر سبب مشکلات بسیار برای گردشگران می‌شود.

هاجری با بیان اینکه بیشتر زمین‌های محله سعدی اوقافی است، بیان کرد: این امر در کنار ممانعت‌های میراث فرهنگی برای ساخت‌وساز در این منطقه سبب شده که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تمایلی نداشته باشند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: مجموع عوامل در این محله سبب شده که تنها راه برای احیا محله سعدی و فضای اطراف آرامگاه شیخ اجل جلب مشارکت‌های مردمی باشد.

سعدی،همچنان در انتظار توجه!

سعدی،همچنان در انتظار توجه!

سعدی،همچنان در انتظار توجه!

سعدی،همچنان در انتظار توجه!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار