نماینده مردم بویین‌هرا و آوج در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را پایه و اساس سایر نهادها دانست و گفت: اگر بخواهیم جامعه مناسب و مطلوبی داشته باشیم و معضلات کاهش یابد باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم. ب
کد خبر: ۲۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 27 August 2016
ه گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله بابایی‌صالح در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش ناحیه یک که ظهر امروز در آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نباید نگاه مصرف‌گرایانه به آموزش و پرورش وجود داشته باشد چرا‌که هر اندازه در این نهاد انسان‌ساز هزینه کنیم کم است و این هزینه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی آموزش و پرورش را پایه و اساس سایر نهادها دانست و گفت‌: اگر بخواهیم جامعه مناسب و مطلوبی داشته باشیم و معضلات کاهش یابد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ آموزش و پرورش یکی از مؤثرترین نهادها در موضوع فرهنگ بوده و باید بودجه بیشتری به آن تخصیص یابد چرا‌که معتقدیم تأثیرگذاری آموزش و پرورش بیشتر از سایر نهادها است و خروجی بهتری خواهد داشت.

بابایی‌صالح با اشاره به پیگیری مسائل مربوط به معیشت فرهنگیان، نسبت به بیمه تکمیلی، جذب نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی، استخدام حداقل یکی از فرزندان فرهنگیان به جای والدین آن‌ها، تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک فرهنگیان به منظور استفاده بیشتر فرهنگیان از سپرده‌های خود و سایر مسائل مربوطه قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان بازگشایی مدارس در این برهه زمانی استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صلاح نیست.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، شمس‌الله غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک نیز ضمن تبریک هفته دولت، انتظار از نمایندگان مجلس و مسؤولان را به خاطر دغدغه‌های موجود بالا دانست و خواستار توجه ویژه به مسائل رفاهی، آموزشی و مشکلات موجود شد.

وی از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا با توجه به وظیفه‌ای که دارند علاوه بر نگاه شهرستانی، به صورت کلان نیز به این نهاد مهم توجه داشته باشند.

غلامی تلاش در راستای انسان‌سازی و تعالی آن‌ها را وجه تمایز میان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها خواند و گفت: توفیقات خوبی که از سوی آموزش و پرورش استان قزوین در این سال‌ها در سطح کشور به دست آمده حاصل برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مدیرکل آموزش و پرورش این استان، وحدت، یکدلی و تلاش سایر مسؤولان و همکاران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار