ر حال حاضر دانشگاه بوعلی‌سینا جزو دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 24 August 2016
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی منطقه 4 فناوری گفت: در حال حاضر دانشگاه بوعلی‌سینا جزو دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در اجلاس سیاست‌گذاری پژوهش و فناوری منطقه 4 به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، با بیان اینکه این اجلاس با مشارکت چهار استان قم، همدان، مرکزی و قزوین برگزار شده است، افزود: طبق برنامه‌ای که در سال‌های اخیر اجرایی کردیم بنا است تا کل دانشگاه‌های کشور در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مشارکت کنند. بر این اساس در طول سال دانشگاه‌های منطقه‌ای موظف هستند تا برنامه‌های هماهنگی برای برگزاری این اجلاس تدوین کنند.

وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور مدیران ستادی و کارشناسان و مدیران منطقه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این اجلاس با حضور مسوولان درخصوص مسائل و مشکلات مناطق بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم هدف از برگزاری این اجلاس را بررسی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده ذکر کرد، ادامه داد: در استان همدان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به حضور 70 هزار جمعیت دانشجویی و 1700 هیات علمی اشاره کرد. علاوه بر آن در هر یک از استان‌های کشور حداقل یک پارک علم و فناوری و یک مرکز رشد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی‌سینای همدان در مجموعه یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارد، یادآور شد: بر این اساس درصدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، شبکه میان‌منطقه‌ای در حوزه علم و پژوهش ایجاد کنیم چرا که تاکید ما بر این است که دانشگاه‌های هر منطقه از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر حضور دانشگاه‌های منطقه 4 در عرصه‌های بین‌المللی اظهار کرد: از آنجا که منطقه 4 دارای ظرفیت‌های خوب صنعتی است از این رو باید دانشگاه‌های فعال در عرصه‌های بین‌المللی وارد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار